کد خبر: ۱۷۸۷۵۲
۱۲:۱۸ - ۱۴۰۰/۹/۳

برنامه عملیاتی نقشه راه غیرتورمی تا فردا ابلاغ می شود/ روش های تامین مالی
معاون وزیر اقتصاد:

برنامه عملیاتی نقشه راه غیرتورمی تا فردا ابلاغ می شود/ روش های تامین مالی

معاون وزیر اقتصاد از ابلاغ برنامه عملیاتی نقشه راه غیرتورمی تا فردا و روش‌های در نظر گرفته برای تامین مالی خبر داد و گفت: آیین‌نامه مالیات بر خودروهای لوکس به دولت رفت.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، هادی سبحانیان در نشستی درباره جزئیات نقشه راه رشد غیرتورمی اقتصادی دولت اعلام کرد: یکی از مهم‌ترین اقدامات در این خصوص پیش‌بینی پذیر کردن شرایط است تا فعالان اقتصادی بتوانند قراردادهای بلند مدت داشته باشند. دولت باید عدم قطعیت را کاهش دهد تا سرمایه‌گذاری رشد پیدا کند.

وی افزود: از جمله اهداف دولت ، تسهیل مجوز است. متاسفانه سیاست‌های دولت و مردم به سمت اقدامات کوتاه مدت رفته و این انتظار وجود دارد که برخی مشکلات به‌ سرعت حل شود. نمی‌توان خیلی سریع مسائل را به شکل ریشه‌ای و اساسی درمان کرد و ممکن است نتایج در بلند مدت حاصل شود.

این مقام مسئول ادامه داد: دو بحث تورم و رکود باید همزمان مورد توجه قرار گیرد. در این راستا برنامه عملیاتی نقشه راه غیر تورمی تا فردا ابلاغ می‌شود و محوریت این کار با معاونت اقتصادی وزارت اقتصاد است. برخی تصور می‌کنند کاهش تورم باعث افزایش رکود خواهد شد اما سابقه تاریخی نشان می‌دهد زمانی رشد اقتصادی محقق می شود که تورم شدید کاهش یابد.

سبحانیان در خصوص رشد تولید گفت: در رفع موانع ورود به کسب و کارها مجلس با حمایت دولت قانونی تصویب کرد. در این مسیر جذابیت فعالیت غیر تولیدی باید کاهش یابد. برای تسهیل و کاهش موانع کسب و کار باید مجوزها ثبت محور شود که تاکنون عملیاتی نشده است.برای پیش‌بینی پذیری اقتصاد باید از ساز و کارهای بورس کالا، پوشش ریسک نوسانات مواد اولیه و ثبات مقررات اجرایی استفاده و بازارهای رقیب با تولید را کنترل و زنجیره تامین مالی تولید را اصلاح کرد. برای ایجاد رشد تولید لازم است شبکه توزیع داخلی و خارجی اصلاح شود تا توزیع کالا در داخل تسهیل شود.

وی افزود: باید طرح های بزرگی را تعیین و تامین مالی آنها را صورت غیرتورم زا در دستور کار قرار داد . از جمله روش‌هایی که برای تامین مالی در نظر گرفته شده ، تهاتر نفت، منابع مالی مردم، شرکت‌های حاکمیتی و دولتی و صندوق توسعه ملی است. لازم است برای اجرای طرح های پیشران از منابع بانک‌ها به صورت مشروط و با زمانبندی خروج استفاده کرد.

سبحانیان گفت: در حال حاضر  طرح مالیات بر خانه های لوکس به تصویب رسید و آیین‌نامه مالیات بر خودروهای لوکس و اصلاحیه قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل 44 از سوی وزارت اقتصاد به دولت ارسال شده است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ