کد خبر: ۱۷۸۷۹۳
۱۵:۵۸ - ۱۴۰۰/۹/۵

دولت بایدن ۱۲ شرکت چینی را در فهرست سیاه قرار داد
۱۰ روز پس از دیدار روسای جمهور آمریکا و چین:

دولت بایدن ۱۲ شرکت چینی را در فهرست سیاه قرار داد

وزارت بازرگانی آمریکا ، حدود ۱۰ روز پس از دیدار روسای جمهور آمریکا و چین ، ۱۲ شرکت چینی و ۲۷ نهاد خارجی را در فهرست سیاه قرار داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، وزارت بازرگانی آمریکا حدود ۱۰ روز پس از دیدار جو بایدن با شی جین پینگ ، اعلام کرد ۲۷ نهاد خارجی از جمله ۱۲ شرکت چینی را به دلیل نقض منافع سیاست خارجی و امنیت ملی آمریکا در فهرست سیاه قرار داده است.

بر اساس این گزارش در فهرست سیاه آمریکا شرکت هایی از روسیه، ژاپن، پاکستان و سنگاپور حضور دارند. وزارت بازرگانی آمریکا هشت شرکت از این ۱۲ شرکت چینی را به اتهام محاسبات کوانتومی و فناوری های پیشرفته در فهرست سیاه قرار داده است. اداره صنعت و امنیت آمریکا مدعی شده این شرکت ها می توانند به فناوری آمریکایی دسترسی پیدا کرده و آنها را به ارتش چین منتقل کنند.

علاوه بر محاسبات کوانتومی این فهرست شامل شرکت های فعال در صنایع نیمه رسانا و هوافضا هم می شود. وزارت بازرگانی آمریکا همچنین ۱۶ نهاد و شخصیت در چین و پاکستان را به دلیل همکاری در برنامه موشکی و هسته ای اسلام آباد در فهرست سیاه قرار داده است.

جینا ریموند وزیر بازرگانی آمریکا در بیانیه ای اعلام کرد: تجارت و بازرگانی جهانی باید از صلح، رفاه و مشاغل با درآمد خوب حمایت کند . نه اینکه خطر برای امنیت ملی داشته باشد. این وزارتخانه متعهد به استفاده موثر از کنترل های صادرتی برای حفاظت از امنیت ملی آمریکا است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ