کد خبر: ۱۷۸۸۱۴
۹:۱۴ - ۱۴۰۰/۹/۶

مذاکرات ۸ آذر مربوط به مسائل هسته‌ای نبوده و مختص برجام و پایبندی آمریکا است
رئیس سازمان انرژی اتمی:

مذاکرات ۸ آذر مربوط به مسائل هسته‌ای نبوده و مختص برجام و پایبندی آمریکا است

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران با اعلام اینکه مذاکرات ۸ آذر در وین در خصوص مسائل هسته‌ای نیست بر لزوم لزوم پایبندی آمریکا به تعهدات برجامی تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمد اسلامی با اشاره به اینکه رویکرد فعلی آژانس می‌تواند مانعی برای تعاملات آتی با ایران باشد، گفت: مذاکرات ۸ آذر در وین در خصوص مسائل هسته‌ای نیست. بلکه درباره برجام و لزوم پایبندی طرف مقابل به تعهدات است.

وی افزود: تأسیسات کرج مرتبط با موضوع برجام است . لذا آمریکا به دلیل نقض تعهد و خروج از توافق ، حق اظهارنظر درباره آن را ندارد و نمی‌تواند مدعی باشد. واشنگتن به تعهدات به ویژه در دوره ترامپ عمل نکرده و این فضا در دولت جدید هم به قوت باقی است . در حالی که تعهدات نمی‌تواند یک طرفه باشد . چرا که تهران به همه تعهدات برجامی عمل کرده‌ است.

این مقام مسئول ادامه داد: این بار باید آمریکا در عمل پایبندی به تعهدات را نشان دهد و پس از راستی آزمایی ، ایران هم به آنچه که متعهد بوده ، عمل خواهد کرد.

اسلامی درباره تناقض سخنان رافائل گروسی پس از سفر به ایران گفت: مدیر کل آژانس به فعالیت هسته‌ای ایران طبق روال قانونی اعتراف کرد اما به نظر می‌رسد در فضای رسانه‌ای غرب ، غوغا سالاری صورت می‌گیرد . مبنی بر اینکه مذاکره وی در تهران شکست خورده است. درحالی که گروسی در فضای مجازی هم اعلام کرده این مذاکرات سازنده اما ناتمام بود.

وی افزود: مذاکرات با آژانس شفاف و براساس پادمان و ان پی تی صورت می‌گیرد و ادامه خواهد یافت . به علت اینکه باید وقت بیشتری برای برخی موضوعات اختصاص داده می‌شد تا بتوان آنها را نهایی کرد ، زمان کم بود اما هرگز مذاکره اخیر شکست خورده نیست و گروسی نیز چنین ادعایی نکرده است.

اسلامی ادامه داد: ایران در خصوص فعالیت‌های هسته‌ای بسیار جدی است. چرا که آن را در خصوص مصارفی همچون برق، صنعت، کشاورزی و پزشکی همچون رادیو داروها ضروری می‌داند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ