کد خبر: ۱۷۸۸۲۷
۱۰:۴۸ - ۱۴۰۰/۹/۶

ورود سامانه بارشی جدید و افزایش محسوس دما در شمال ایران
سازمان هواشناسی اعلام کرد:

ورود سامانه بارشی جدید و افزایش محسوس دما در شمال ایران

سازمان هواشناسی با اعلام ورود سامانه بارشی از روز چهارشنبه از افزایش محسوس دما در شمال ایران از امروز تا چند روز آینده خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، سازمان هواشناسی اعلام کرد: امروز و فردا در بیشتر مناطق ایران جو پایداری پیش‌بینی شده اما با توجه به نفوذ جریانات مرطوب جنوبی ، دوشنبه در مناطقی از هرمزگان، نیمه جنوبی کرمان، جنوب و غرب سیستان و بلوچستان و شرق فارس رگبار ، رعد و برق و وزش باد شدید موقتی دور از انتظار نیست.

سه شنبه در مناطقی از خراسان جنوبی، شرق هرمزگان، جنوب کرمان و غرب سیستان و بلوچستان بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود. طی این مدت شرایط پایداری هوا در سایر مناطق ادامه دارد.

از اواخر چهارشنبه هم با ورود سامانه بارشی در مناطقی از آذربایجان غربی و شمال آذربایجان شرقی بارش های پراکنده روی می دهد. پنجشنبه گستره بارش علاوه بر شمال غرب  ایران ، مناطقی از غرب سواحل دریای خزر ، دامنه ها و ارتفاعات جنوبی البرز را فرا می گیرد.

امروز بارش های پراکنده در برخی مناطق خراسان رضوی پیش بینی شده ولی طی چهار روز آینده با توجه به پیش بینی پایداری هوا احتمال افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا در شهرهای صنعتی و پرجمعیت وجود دارد. همچنین امروز با توجه به وزش باد در استان‌های البرز و تهران انتظار می‌رود موقتاً از غلظت آلاینده‌های جوی کاسته شود.

دمای هوا از امروز تا چهارشنبه در استان های ساحلی دریای خزر به طور محسوسی افزایش می یابد. به ویژه روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه این افزایش دما با باد گرم همراه خواهد بود اما از اواخر روز چهارشنبه با توجه به شمالی شدن جریانات از سوی دریای خزر دمای هوای مناطق کاهش می یابد . همچنین بعد از ظهر امروز و طی روزهای یکشنبه و دوشنبه خلیج فارس مواج خواهد بود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ