کد خبر: ۱۷۸۸۴۷
۰:۰ - ۱۴۰۰/۹/۷

۳ علت اصلی کاهش تولید ۲۹ درصدی بنزین پالایشگاه‌ها از زبان دبیرکل انجمن

۳ علت اصلی کاهش تولید ۲۹ درصدی بنزین پالایشگاه‌ها از زبان دبیرکل انجمن

دبیر کل انجمن صنفی پالایش با اشاره به ۳ دلیل کاهش تولید ۲۹ درصدی بنزین گفت: جایگزینی و افزایش تولید بنزین به برنامه‌ریزی نیاز دارد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، ناصر عاشوری درباره علت کاهش تولید بنزین به مهر گفت:کاهش تولید بنزین یا سایر فرآورده‌ها ناشی از دلایل مختلفی بوده و حاصل یک دلیل نیست. بنابراین یکی از دلایل اصلی کاهش ۲۹ درصدی تولید ، تعمیرات اساسی پالایشگاه‌ها است. به طور مثال در بازدید از پالایشگاه‌های بندرعباس و اراک مشخص شد که چگونه باید بیش از ۲ هزار نفر اقدام به اجرای این نیاز در کمتر از یک ماه کنند.

وی افزود: پالایشگاه‌ها ۶ فراورده اصلی و بیش از ۴۰ فراورده ویژه را تولید می‌کنند که در حالت عادی هم بعضی وقت‌ها دستور می رسد با توجه به نیاز ، گاهی تولید محصولی کاهش یا افزایش یابد .

این مقام صنفی ادامه داد: سومین دلیل هم ناشی از ظرفیت ذخیره‌سازی انبارها است که باعث تغییر تولید پالایشگاه‌ها می‌شود. به طور مثال گاهی ظرفیت ذخیره‌سازی لوبکات یا VB تکمیل می‌شود و مسئول پالایشگاه تصمیم به جایگزینی فرآورده دیگری می‌گیرد .

عاشوری در پاسخ به این سوال که آیا با توجه به افزایش مصرف پایان سال، امکان افزایش تولید بنزین وجود دارد یا خیر؟ توضیح داد: پالایشگاه‌ها می‌توانند فراورده‌ها را با هم جایگزین کنند ولی امکان افزایش ظرفیت نهایی تولید را ندارند  و برای افزایش ظرفیت پالایش نیاز به برنامه‌ریزی بلند مدت است.

وی افزود: صادرات در تمام فراورده‌های نفتی جریان دارد ولی در خصوص ۶ فراورده اصلی که مدیریت آن در اختیار دولت است اطلاعاتی در دست نیست.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ