کد خبر: ۱۷۸۸۸۰
۰:۰ - ۱۴۰۰/۹/۸

ارزش ۲.۱ هزار میلیارد دلاری ۱۰ برند برتر خودروساز جهان با صدر نشینی تسلا

ارزش ۲.۱ هزار میلیارد دلاری ۱۰ برند برتر خودروساز جهان با صدر نشینی تسلا

ارزش ۱۰ برند برتر خودروساز بین‌المللی بالغ بر ۲.۱ هزار میلیارد دلار برآورد شد و تسلا با سهم ۵۰ درصدی در رتبه اول قرار گرفت .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، طبق گزارش سایت companie smarket cap ، ارزش ۱۰ برند برتر خودروساز بین‌المللی بالغ بر 2.1 هزار میلیارد دلار برآورد می‌شود که در این میان، سهم شرکت تسلا تولید کننده خودروهای برقی با ارزشی حدود 1086 میلیارد دلار، بیش از 50 درصد است.

بر اساس این گزارش ، تویوتای ژاپن و BYD چین با ارزشی حدود 249 و 133 میلیارد دلار در جایگاه دوم و سوم قرار دارند. غول خودروسازی آلمان فولکس واگن ارزشی بیش از 123 میلیارد دلار را در کارنامه ثبت کرده و دیگر برند خودروساز آلمانی یعنی دایملر (شرکت مادر مرسدس بنز) با ارزشی حدود 100 میلیارد دلار در رتبه پنجم جدول قرار دارد.

رتبه 6 تا 9 نیز متعلق به برندهای خودروساز آمریکایی بوده و برند ریویان و جنرال موتورز هم با ارزشی بالغ بر 99 و 87 میلیارد دلار در رتبه های 10 و 11 قرار دارد.

این 10 برند تنها متعلق به 4 کشور بوده که سهم آمریکا، پنج شرکت است . بنابراین 50 درصد برندهای با ارزش را خودروسازان آمریکایی در اختیار دارند . در میان 5 برند دیگر سهم آلمانی‌ها و چینی‌ها هر کدام دو برند و سهم ژاپنی‌ها یک برند است.

تسلا، ریویان، لوسید، جنرال موتورز و فورد پنج برند آمریکایی هستند که ارزش آنها در مجموع حدود 1450 میلیارد دلار برآورد شده و ارزش دو برند آلمانی فولکس واگن و دایملر در مجموع 223 میلیارد دلار است. بنابراین آلمانی‌ها سهمی 10 درصدی دارند. 

تویوتا هم به تنهایی 11 درصد ارزش 10 برند خودروساز دنیا را در اختیار دارد و سهم چینی‌ها از 10 برند باارزش جهان ، حدود 10 درصد است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ