کد خبر: ۱۷۸۹۰۳
۰:۰ - ۱۴۰۰/۹/۸

نرخ تورم دوازده ماهه خانوارها به ۴۴.۴ درصد رسید/ معرفی بیشترین و کمترین
مرکز آمار :

نرخ تورم دوازده ماهه خانوارها به ۴۴.۴ درصد رسید/ معرفی بیشترین و کمترین

طبق گزارش مرکز آمار، نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به آبان برای خانوارها به ۴۴.۴ درصد رسید که بیشترین و کمترین هم مربوط به ایلام و قم با ۵۲.۲ و ۴۰ درصد است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، مرکز آمار در تازه ترین گزارش از نرخ تورم استان‌ها اعلام کرد: نرخ تورم ماهانه در آبان به ۲.۵ درصد رسید. در این ماه بیشترین و کمترین نرخ تورم ماهانه خانوارها مربوط به استان‌های کهگیلویه وبویراحمد و اردبیل با ۵ و ۱.۴ درصد بود.

بر اساس این گزارش ، نرخ تورم نقطه به نقطه برای خانوارها ۳۵.۷ درصد بوده که بیشترین و کمترین به کهگیلویه و بویراحمد و سیستان و بلوچستان با ۴۶.۵ و ٢٧.٩ درصد تعلق دارد.

نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به آبان برای خانوارها به ۴۴.۴ درصد رسید که بیشترین و کمترین نرخ مربوط به ایلام با ۵۲.۲ و قم با ۴۰ درصد است.

بیشترین و کمترین نرخ تورم ماهانه خانوارهای شهری هم مربوط به اردبیل و کرمان با ۵.١ و ١.۴ درصد افزایش است. تورم نقطه به نقطه برای خانوارهای شهری ۳۵.۳ درصد است. بیشترین نرخ تورم نقطه به نقطه خانوارهای شهری مربوط به زنجان با ۴٣.٧ درصد و کمترین سیستان و بلوچستان با ٢۶.۶ درصد بود.

نرخ تورم برای خانوارهای شهری به ۴۳.۶ درصد رسید که بیشترین و کمترین به ایلام و قم با ۵١.٤ و ۴۰ درصد تعلق دارد.

همچنین بیشترین و کمترین نرخ تورم ماهانه خانوارهای روستایی مربوط به کهگیلویه و بویراحمد و قزوین با ۶.١ و ٠.٩ درصد است. تورم نقطه به نقطه هم برای خانوارهای روستایی ۳۷.۴ درصد بوده که بیشترین و کمترین مربوط به­ کهگیلویه و بویراحمد و همدان با ۵٢.٩ و ٢۶.۶ است.

نرخ تورم یکساله هم برای خانوارهای روستایی به ۴۸.۳ درصد رسید که بیشترین و کمترین مربوط به ایلام و سیستان و بلوچستان با ۵۵.٧ و ۴١.٩ درصد بود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای ییام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ