کد خبر: ۱۷۸۹۶۶
۰:۱ - ۱۴۰۰/۹/۹

ادعای راه اندازی اولین بانک خارجی، بورس بین الملل و پیشنهاد رمز ارز ملی
دبیر شورای عالی مناطق آزاد خبر داد:

ادعای راه اندازی اولین بانک خارجی، بورس بین الملل و پیشنهاد رمز ارز ملی

دبیر شورای عالی مناطق آزاد از راه اندازی اولین بانک خارجی فراساحل، تاسیس بورس بین‌الملل و تأمین سرمایه خارجی، ایجاد بانک ریالی و پیشنهاد رمز ارز ملی خبر داد .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، سعید محمد در مراسم افتتاحیه هشتمین نمایشگاه بین‌المللی بورس، بانک و بیمه و خصوصی‌سازی گفت: گرچه تحریم‌ها سخت است اما بسیاری از مشکلات ناشی از نگاه بخشی و جزیره‌ای در بخش خصوصی و اقتصادی است. در این زمینه طرح‌های سرمایه‌گذاری در 15 منطقه آزاد تجاری و 32 منطقه ویژه اقتصادی پیگیری می‌شود که این مناطق 45 درصد تجارت داخلی را برعهده دارند گرچه سهم مناطق آزاد از تجارت 2 درصد است.

وی افزود: طرح آمایش سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد تدوین می‌شود که هر منطقه براساس چه راهبردی تعریف شود. در این زمینه 150 فرصت سرمایه‌گذاری برای سرمایه‌گذاران در مناطق آزاد طبق طرح آمایش سرزمین تدوین شده است. در حال حاضر 870 بانک، تالار بورس و بیمه در مناطق آزاد وجود دارد که به ارائه خدمات به مردم اختصاص دارد.

این مقام مسئول از تلاش برای ارتقای مناطق آزاد به نسل سوم خدماتی‌محور خبر داد و گفت: به زودی اولین بانک خارجی فراساحل در مناطق آزاد با کمک بانک مرکزی راه‌اندازی می‌شود. با همکاری شورای عالی بورس به زودی بورس بین‌الملل در منطقه آزاد کیش و یک شرکت تأمین سرمایه خارجی تاسیس می‌شود و ایجاد یک بانک ریالی در مناطق آزاد نیز در حال پیگیری است.

محمد ادامه داد: نسل چهارم مناطق آزاد دانش‌محور است که کارهای تأسیس صندوق جامع پژوهش در مناطق آزاد و ارتقای شتاب‌دهنده‌ها دنبال می‌شود و شرایط برای ایجاد نسل پنجم مناطق آزاد که مناطق جامع است فراهم می‌شود. نسل ششم مناطق آزاد فرا مرزی بوده که در این زمینه ایجاد مناطق آزاد مشترک با سایر کشورها و دیپلماسی با 15 کشور همسایه دنبال می‌شود و تقاضای ایجاد مناطق آزاد توسط برخی کشورها و منطقه آزاد مشترک در قالب پیمان شانگهای و در قالب پیمان اورآسیا دنبال می‌شود.

وی نسل هفتم مناطق آزاد را مناطق دیجیتال عنوان کرد که در راستای هوشمند‌سازی و زنجیره بلوکی و سینتک‌ها در مناطق آزاد در حال بررسی است. پیشنهاد ایجاد رمزارز ملی و جدید برای مبادلات مناطق آزاد دنبال و این امر بصورت الگو برای سرزمین اصلی تعمیم داده می شود. در شورای عالی مناطق آزاد بحث حکمرانی مناطق آزاد بررسی شد و براساس ماده 65 احکام دائمی امور مناطق آزاد به‌ جز امنیت و نظامی برعهده رئیس منطقه آزاد است و هر دستگاهی برخلاف آن عمل کند با آن برخورد می‌شود.

بنابراین گزارش، در این مراسم سامانه شفافیت منطقه آزاد کیش رونمایی شد که طبق آن زمین‌های موجود در این منطقه برای سرمایه‌گذاران و فرصت‌های سرمایه‌گذاری به راحتی قابل دسترس است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ