کد خبر: ۱۷۹۰۵۶
۰:۰ - ۱۴۰۰/۹/۱۲

طرح دو سناتور آمریکایی برای تحریم ایران

طرح دو سناتور آمریکایی برای تحریم ایران

سناتورهای جمهوری‌ خواه و دموکرات مجلس آمریکا ، طرحی ارائه کرده‌اند که خواستار اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از رویترز، بن کاردین و پت تومی نمایندگان دموکرات و جمهوری‌خواه مجلس سنا با استناد به ادعاهای سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت خارجه ایران که آنها را " سناریو سازی‌های هالیوودی" توصیف کرده بود ، طرحی پیشنهاد کرده‌اند که خواستار حسابرسی از ایران بابت تلاش برای ربودن خبرنگار آمریکایی و اعمال تحریم افراد دخیل در اجرای چنین نقشه‌هایی و درنظر گرفتن تحریم‌های ثانویه برای بانک‌ها در صورت همکاری با آنها است.

بر اساس این گزارش، وزارت دادگستری آمریکا تیرماه سال جاری مدعی شد ، اف.بی‌آی تلاش ایران برای ربودن فعال مستقر در بروکلین در خاک آمریکا را خنثی کرده است.

به گفته خطیب‌زاده این اولین بار نیست که آمریکا به این قبیل سناریوسازی های هالیوودی که تنها هدف آن احیای ناامیدانه مهره های سوخته و بی ارزش‌ شده است، مبادرت می ورزد.

رونمایی از این طرح در حالی انجام شده که هیأتی از آمریکا به سرپرستی رابرت مالی نماینده ویژه آمریکا در امور ایران برای انجام مذاکرات مربوط به رفع تحریم‌ها در وین حضور دارد.

مقامات دولت بایدن ، ادعای وزارت دادگستری آمریکا در خنثی شدن طرح ادعایی برای این آدم ربایی را به فرصتی برای راه‌اندازی جنگ روانی و رسانه‌ای علیه ایران تبدیل کردند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ