کد خبر: ۱۷۹۰۸۶
۹:۱۸ - ۱۴۰۰/۹/۱۳

مواضع منفی آمریکا و اروپا درباره پیشنهادات ایران : سازنده‌ نبود

مواضع منفی آمریکا و اروپا درباره پیشنهادات ایران : سازنده‌ نبود

سخنگوی کاخ سفید و طرف های اروپایی با ابراز ناخشنودی از دور هفتم مذاکرات وین اعلام کردند: ایران پیشنهاد سازنده‌ای برای حل و فصل مسائل باقی مانده هسته‌ای ارائه نداد !

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، جن ساکی با اشاره به اینکه ایران با پیشنهادات سازنده به وین نیامد ، گفت: رویکرد تهران در این دور از مذاکرات ، حل و فصل مسائل باقی مانده هسته‌ای نبود اما واشنگتن همیشه به رویکردی دیپلماتیک امیدوار بوده ، چرا که بهترین گزینه است.

وی افزود: دولت‌ ترامپ تصمیم به خروج از برجام گرفت که منجر به گسترش چشمگیر و بی‌سابقه برنامه هسته‌ای ایران شد. این موضوع نمی‌تواند ادامه یابد.

امانوئل ماکرون رئیس‌جمهور فرانسه هم گفت: دور جدید مذاکرات هسته‌ای با ایران در وین موفقیت‌آمیز نبود و به احتمال زیاد دور بعدی در کوتاه مدت از سر گرفته نخواهد شد .

بر اساس این گزارش، پس از پایان این دور از مذاکرات دیپلمات‌های ارشد اروپایی شامل فرانسه، انگلیس و آلمان با انتشار بیانیه ای ضمن ابراز ناامیدی و نگرانی از طرح‌های ارائه شده ایران اعلام کردند: طرف ایرانی تغییرات عمده‌ای در متن طرح‌ها نسبت به شش دور قبلی مذاکرات انجام داده که برخی از آنها با متن توافق سال ۲۰۱۵ ناسازگار بوده و برخی دیگر فراتر از برجام است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ