کد خبر: ۱۷۹۰۹۹
۱۱:۴۱ - ۱۴۰۰/۹/۱۳

مذاکرات وین به بن نست نرسیده / راه قطعی رسیدن به توافق
دیپلمات ارشد ایرانی :

مذاکرات وین به بن نست نرسیده / راه قطعی رسیدن به توافق

دو مقام آگاه ایرانی ، مدعی شدند بن بستی در مذاکرات وین دیده نمی‌شود و راه قطعی رسیدن به توافق ، اراده سیاسی سه کشور اروپایی است .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،  یک دیپلمات ارشد ایرانی که درخواست کرد نام وی فاش نشود به تسنیم گفت:بن بستی در مذاکرات وین دیده نمی‌شود. به طرف ها متون پیشنهادی مشخص و ملموس داده شد تا با پاسخ های کتبی یا ایده های جدید بیایند. آن‌ها نمی توانند با انگشت اتهام به سمت ایران، انفعال و بی عملی را توجیه کنند.

وی افزود: متن پیشنهادی حداکثری نیست اما سه کشور اروپایی در پایبندی به تعهدات برجامی حداقلی هستند و  باید به تعهدات عمل کنند و به توافق پایبند باشند. ایران همچنان آماده تعامل با حسن نیت و جدیت است و انتظار دارد طرف های دیگر نیز چنین کنند.

یک منبع نزدیک به گروه مذاکره کننده ایران هم گفت: اگر سه کشور اروپایی تبعیت از آمریکا‌ در میز مذاکره و همچنین بازی مقصرسازی را متوقف کنند و بجای آن بر یافتن زمینه های مشترک به طور واقعی تمرکز کنند، قطعا رسیدن به توافق ممکن خواهد بود.

این منبع ادامه داد: سه کشور اروپایی یا اراده کافی سیاسی ندارند یا اینکه فاقد ظرفیت لازم برای پرداختن به مشکلاتی هستند که به‌واسطه نقض برجام و قطعنامه 2231 توسط آمریکا ایجاد شدند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ