کد خبر: ۱۷۹۱۲۵
۰:۰ - ۱۴۰۰/۹/۱۴

اقدام ایران در صورت شکست برجام از زبان معاون رئیس جمهور

اقدام ایران در صورت شکست برجام از زبان معاون رئیس جمهور

معاون رییس‌جمهور در مجلس اعلام کرد در صورت عدم حصول نتیجه از مذاکرات احیای برجام ، ایران اقدام به توسعه روابط اقتصادی با شرق خواهد کرد .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمد حسینی در همایش دانشجویان نخبه کرمان به مناسبت ۱۶ آذر روز دانشجو با اشاره به طرح و برنامه ایران در مذاکرات وین ، گفت : طرف های مذاکره اختیارات لازم را ندارند اما ایران مجهز و با اختیارات کامل پای میز مذاکره رفته و از موضع قدرت از منافع ملت دفاع خواهد کرد.

وی افزود: قدرت اقتصادی به سمت چین و هند حرکت می کند. لذا حتی در صورت عدم حصول توافق برجامی ، می توان منافع ایران از طریق توسعه روابط اقتصادی با شرق تامین و به طور مثال با نفت تهاتر کرد. چرا که در حوزه های مختلف پایبندی آنها به تعهدات بیشتر از غرب است.

این معاون ادامه داد: کارها در حال انجام است. بخش های اقتصادی را نباید شرطی کرد. ایران به عضویت دائم سازمان شانگهای در آمده و فعالیت هایی برای ترانزیت گاز ترکمنستان و آذربایجان انجام شده است.

حسینی گفت: ایران در صورت لغو تحریم ها به برجام بر می گردد. عده ای مدعی بودند در صورت صلح‌ و سازش با آمریکا ، همه مشکلات حل می شود اما طی هشت سال ، هیچ گرهی را باز نکردند و  فقط به تحریم‌ها اضافه شد. زمان دیکته ‌کردن آمریکا به ملت ایران گذشته و اکنون تهران دو پیشنهاد برای مذاکرات ارائه کرده است.

وی افزود: در دولت واردات واکسن، منابع ارزی و فروش نفت بهبود یافته و در اقتصاد هماهنگی و انسجام وجود دارد. نحوه کشت و آبیاری درست نیست. استفاده از آب های ژرف در سیستان و بلوچستان جواب داده و شورای عالی آب نیز تشکیل شده است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ