کد خبر: ۱۷۹۶۹۶
۰:۰ - ۱۴۰۰/۹/۲۹

تحلیلی از وضعیت حال و آینده مصرف زغال‌سنگ و همراه با آمارهای نگران کننده
آژانس بین‌المللی انرژی اعلام کرد :

تحلیلی از وضعیت حال و آینده مصرف زغال‌سنگ و همراه با آمارهای نگران کننده

آژانس بین‌المللی انرژی تحلیلی از وضعیت حال و آینده مصرف زغال‌سنگ و همراه با آمارهای نگران کننده ارایه کرد .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، به نقل از راشاتودی، آژانس بین‌المللی انرژی اعلام کرد: علی‌رغم تلاش‌ها برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای، افزایش مصرف زغال‌سنگ در چین، هند و آمریکا می‌تواند تقاضای جهانی برای برق تولیدی از این سوخت کثیف را در سال جاری به بالاترین حد برساند.

بر اساس این گزارش، انتظار می‌رود تولید برق جهانی از زغال سنگ با رشد ۹ درصدی به ۱۰۳۵۰ تراوات ساعت برسد که ناشی از بهبود سریع وضعیت اقتصاد جهان خواهد بود که تقاضای برق را بسیار سریع‌تر از آنچه که منابع کم کربن می‌توانند تامین کنند، افزایش داده است.

تقاضای کلی زغال سنگ از جمله برای صنایعی مانند سیمان و فولاد، ممکن است در سال جاری میلادی ۶ درصد افزایش پیدا کند و میزان مصرف در سال جاری میلادی از رکورد مصرف در سال‌های ۲۰۱۳ و ۲۰۱۴ فراتر نخواهد رفت اما ممکن است در سال آینده به بالاترین حد برسد. این افزایش ، علامت نگران کننده‌ای است که نشان می دهد جهان در تلاش‌ برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای و رساندن آن به صفر خالص فاصله دارد.

چین بیش از نیمی از زغال سنگ جهان را مصرف می کند و انتظار می رود در سال جاری میلادی شاهد افزایش ۹ درصدی تولید برق جهانی با سوخت زغال سنگ نسبت به مدت مشابه سال گذشته باشد. پیش بینی می شود تولید برق هند هم در سال جاری ۱۲ درصد افزایش پیدا کند.

به عنوان بخشی از مذاکرات آب و هوایی ماه گذشته در گلاسکو، کشورها موافقت کردند مصرف زغال سنگ را کاهش دهند تا دمای جهانی تا حد امکان به میزان ۱.۵ درجه سانتیگراد افزایش داشته باشد. چین نیز متعهد شده تا کاهش مصرف زغال سنگ را آغاز کند اما این کار را تنها پس از سال ۲۰۲۵ انجام خواهد داد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ