کد خبر: ۱۷۹۷۳۷
۱۱:۲ - ۱۴۰۰/۹/۲۹

۲۶ بانک‌‌ بورسی و دولتی ملکف به پرداخت وام مسکن تا ۴۵۰ میلیونی شد‌‌ند
با ابلاغیه بانک مرکزی:

۲۶ بانک‌‌ بورسی و دولتی ملکف به پرداخت وام مسکن تا ۴۵۰ میلیونی شد‌‌ند

۲۶ بانک‌‌ بورسی و دولتی با ابلاغیه دستورالعمل بانک مرکزی، ملکف به پرداخت وام مسکن ۲۵۰ تا ۴۵۰ میلیون تومانی شد‌‌ند .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، پیرو نامه مدیریت کل عملیات پولی و اعتباری بانکی مرکزی، دستورالعمل اجرایی پرداخت تسهیلات احداث و نوسازی مسکن بر اساس طرح جهش تولید به بانک‌های عامل ابلاغ شد و از این پس 26 بانک تعیین شده برای پرداخت 360 هزار میلیارد تومان تسهیلات، موظف به پرداخت سهم مسکن معادل 20 درصد تسهیلات نظام بانکی هستند.

بر اساس این گزارش، تسهیلات پس از تایید وزارت راه به متقاضی تعلق گرفته و این نهاد موظف است ، حداکثر ظرف 10 روز کاری، متقاضیان را تعیین تکلیف کند.

بر این اساس، مبلغ وام در تهران 450 میلیون تومان، شهرهای بیش از یک میلیون نفر جمعیت 400 میلیون ، مراکز استان‌‎ها 350 میلیون ، شهرستان ها 300 میلیون و در روستاها 250 میلیون تومان است که مطابق با پیشرفت طرح به صورت تدریجی 10 درصد در مرحله پی کنی و فنداسیون، 40 درصد در مرحله اسکلت و سقف، 25 درصد در مرحله سفت کاری و 25 درصد در مرحله نازک کاری پرداخت می‌شود.

مجموع دوران مشارکت و بازپرداخت تسهیلات معادل 20 سال با در نظر گرفتن حداکثر 3 سال مشارکت مدنی در نظر گرفته شده و امکان تقسیط پلکانی تسهیلات بنا بر درخواست متقاضی وجود دارد.

نرخ سود این تسهیلات مطابق با نرخ سود مصوب شورای پول اعتبار در زمان انعقاد قرارداد بوده اما در صورت ترکیب منابع بانک با صندوق ملی مسکن و همچنین پرداخت بخشی از نرخ سود تسهیلات توسط دولت این نرخ سود متناسب با رقم پرداخت شده قابل کاهش بوده و در اقساط بازگشتی اعمال می‌شود.

فروش اقساطی تسهیلات ساخت به تعداد  یک واحد مسکونی به نام هر متقاضی قابل اقدام است. بانک عامل در صورت اعطای تسهیلات مجاز به انتشار اوراق رهنی در چهارچوب مقررات بانک مرکزی و سازمان بورس خواهد بود.

جزئیات کامل دستوالعمل را اینجا بخوانید.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ