کد خبر: ۱۷۹۹۵۸
۱۲:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۵

مجلس به طرح انتقال آب دریای عمان به چند استان رای داد

مجلس به طرح انتقال آب دریای عمان به چند استان رای داد

نمایندگان مجلس با بررسی اولویت دار طرح انتقال آب دریای عمان به استان سیستان و بلوچستان و چند استان دیگر موافقت کردند .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، نمایندگان مجلس در نشست علنی با بررسی اولویت دار طرح انتقال آب دریای عمان به استان سیستان و بلوچستان موافقت کردند.

بر اساس این گزارش، طراحان این طرح، انتقال آب از دریای عمان به استان‌های سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، رضوی و شمالی را گامی مهم در راستای بهبود بحران بی‌ آبی می دانند.

هدف از ارائه این طرح ، رفع مشکلات ناشی از کمبود آب مناطق مختلف استان سیستان و بلوچستان از طریق شیرین سازی و انتقال آب دریا به مناطق بحرانی استان با اولویت شهرهای زاهدان و زابل است.

در قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه در ماده 36 نیز به استفاده از ظرفیت آب دریا برای تأمین آب آشامیدنی مناطق جنوبی اشاره و مقرر شده تا پایان اجرای قانون برنامه ششم توسعه ، حداقل 30 درصد آب آشامیدنی این مناطق از طریق شیرین کردن آب دریا تأمین شود.

پیش از این مرکز پژوهش های مجلس در گزارشی از آسیب‌ شناسی این طرح اعلام کرده بود ، افزایش تولیدات کشاورزی و امنیت غذایی، توسعه مراکز جمعیت شهری و روستایی و بهبود ارتقای کیفیت زندگی در گروی مدیریت و توسعه پایدار است.

اگرچه شیرین سازی و انتقال آب ممکن است برخی مشکلات زیست محیطی را نیز به همراه داشته باشد اما وضعیت آب مناطق شرقی و جنوب شرقی به حدی بحرانی است که حفظ امنیت آبی این منطقه از اولویت بالاتری برخوردار است. زیرا امنیت آبی، امنیت منطقه را به دنبال خواهد داشت. در عین حال برای به حداقل رساندن تبعات مخرب زیست محیطی باید مطالعات جامع و اقدامات لازم انجام شود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ