کد خبر: ۱۷۹۹۹۶
۱۱:۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۶

آخرین مواضع ایران قبل از شروع دور جدید مذاکرات وین از زبان یک منبع

آخرین مواضع ایران قبل از شروع دور جدید مذاکرات وین از زبان یک منبع

یک منبع نزدیک به گروه مذاکره‌کننده گفت : ایران دور جدید مذاکرات وارد محتوا شده و پیشرفت در دور آتی منوط به رویکرد طرف مقابل است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، یک منبع نزدیک به گروه مذاکره‌کننده ایران درباره دستور کار مذاکرات پیشِ‌رو در وین به تسنیم گفت: با توافق درباره مسایل شکلی مذاکرات در دور پیشین، مذاکره‌کنندگان قرار است در دور آتی درباره محتوا گفتگو کنند. اگر طرف‌های دیگر آماده تمرکز بر گفتگوهای محتوایی باشند، می‌توان رو به جلو حرکت کرد. پیشرفت در دور آتی منوط به رویکرد طرف مقابل است.

وی ادامه داد: ایران متعهد به دستیابی به یک توافق خوب در کوتاهترین زمان ممکن است اما اسیر ضرب‌الاجل‌های ساختگی نباید شود و این ضرب‌الاجل‌ها باعث تغییر خطوط قرمز ایران نخواهند شد. برای دولت حالت اضطراری در مذاکرات وجود ندارد.

وی افزود: پیشرفت حاصل‌شده درباره متون مربوط به موضوعات هسته‌ای در دور قبل حاکی از تعامل جدی ایران است. الآن نوبت طرف‌های مقابل است تا حسن‌ نیت را در رابطه با موضوعات تحریمی نشان دهند. تیم ایران با قدرت و آماده به وین می‌رود و تا زمانی که لازم باشد برای ادامه گفت‌و‌گوها در این شهر خواهد ماند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ