کد خبر: ۱۷۹۹۹۸
۱۱:۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۶

تحلیل مسئول فرابورس و دو کارشناس از مصوبه ۱۰ بندی دولت در حمایت از بورس

تحلیل مسئول فرابورس و دو کارشناس از مصوبه ۱۰ بندی دولت در حمایت از بورس

سرپرست شرکت فرابورس و دو کارشناس بازار سرمایه با ارزیابی مثبت از تاثیر مصوبه ۱۰ بندی دولت در حمایت از بازار سرمایه و صنایع بورسی ، توضیحاتی ارائه کردند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، میثم فدایی درباره مصوبه 10 بندی دولت در حمایت از بازار سرمایه به شبکه خبر اعلام کرد: برخی از مفاد این بسته، مطالبه چندین ساله فعالان بازار بوده و از نقاط مثبت این مصوبات دربرگیری همه صنایع بورسی و هماهنگی بانک مرکزی و وزات اقتصاد است.

وی افزود: بر اساس بند اول این بسته برای نرخ خوراک پتروشیمی‌ها و صنایع وابسته ، سقفی تعیین شده که به تحلیلگران اقتصادی اجازه پیش بینی و کشف قیمت سهام شرکت‌های بورسی این حوزه را می‌دهد.

فدایی ادامه داد: مصوبه عدم تغییر فرمول حقوق دولتی معادن حائز اهمیت است. چرا که بسیاری از صنایع مانند خودروسازی و فولاد به معادن مرتبط هستند و در صورت تغییر فرمول ، همه صنایع وابسته متاثر می‌شدند . لذا این مصوبه نگرانی همه معادن و صنایع را رفع کرد.

بر اساس این گزارش، فرهنگ حسینی  کارشناس بازار سرمایه هم درباره میزان تاثیر این مصوبات گفت: یک بی اعتمادی نسبت به عوامل کلان اقتصادی مانند، نرخ خوراک پتروشمی ها، نرخ سود و نرخ ارز بانکی و میزان مالیات برای تولید وجود داشت که این مصوبات موجب شفافیت و ایجاد اطمینان در این موارد شد.

وی افزود: اعتماد ایجاد شده در پی این مصوبات ، موجب رشد حدود 100 هزار واحدی شاخص بورس در یک هفته اخیر شد.

حسینی درباره مصوبه افزایش سرمایه صندوق تثبیت بازار سرمایه هم گفت: این صندوق برای مواقع بحرانی بازار سرمایه تشکیل شده تا به نقد شوندگی و تعادل بازار کمک کند و در موارد قبلی عملکرد خوبی داشته است. افزایش سرمایه این صندوق‌ها موجب حمایت از بازار می‌شود.

همایون دارابی یکی دیگر از کارشناسان بازار سرمایه هم در این خصوص گفت: ویژگی مهم این بسته ، حمایت از تولید و صنایع بورسی از جمله کاهش 5 درصد مالیات شرکت‌های تولید کننده است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ