کد خبر: ۱۸۰۰۱۵
۱۳:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۶

اولین افزایش پلکانی حقوق کارکنان دولت در لایحه بودجه با یک میلیون تومان

اولین افزایش پلکانی حقوق کارکنان دولت در لایحه بودجه با یک میلیون تومان

براساس لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ ، حقوق کارکنان دولت برای اولین بار ، افزایش پلکانی می یابد و تا یک میلیون تومان به حداقل حقوق ها اضافه می شود .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از مهر، طبق لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ و در صورت تصویب نمایندگان مجلس ، حداقل حقوق پایه کارکنان دولت که در سال جاری حدود ۳.۵ میلیون تومان است با رشد یک میلیون تومانی به ۴.۵ میلیون تومان افزایش پیدا خواهد کرد. همچنین حقوق مدیران دولتی و اساتید دانشگاه نیز حداکثر ۳۷ میلیون تومان خواهد بود .

بر اساس این گزارش، دولت در لایحه بودجه پیشنهاد داده حقوق گروه‌های مختلف به‌طور متوسط ۱۰ درصد افزایش داشته‌ باشد. به طوری‌که بیشترین دریافتی با رشد صفر درصد و کمترین دریافتی با رشد ۲۹ درصد در حقوق اعمال خواهد شد.

به گفته کارشناسان این موضوع یعنی افزایش پلکانی حقوق که در لایحه بودجه برای اولین بار دیده شده نشان از برقراری عدالت اقتصادی دارد. یعنی افرادی که بیشترین میزان حقوق را دریافت می‌کردند با کمترین رشد و افرادی که کمترین میزان حقوق را دریافت می‌کردند با بیشترین رشد و افزایش حقوق مواجه خواهند شد.

همچنین برای حقوق برای بازنشستگان تغییراتی اعمال شده و قرار است ۵۳۳.۸ هزار تومان به صورت ثابت به تمام حقوق بازنشستگان اعمال و در کنار آن حقوق این گروه، سه درصد بیشتر شود .

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام



 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ