کد خبر: ۱۸۰۰۲۹
۰:۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۷

قانون مالیات بر ارزش افزوده از دوشنبه آینده دائمی می‌شود/ مزایا + تکالیف مودیان
رئیس کل سازمان امور مالیاتی:

قانون مالیات بر ارزش افزوده از دوشنبه آینده دائمی می‌شود/ مزایا + تکالیف مودیان

رئیس کل سازمان امور مالیاتی گفت: قانون دائمی مالیات بر ارزش افزوده که دارای مزایا و تکالیفی برای مودیات است از دوشنبه آینده دائمی می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، داود منظور با اشاره به اجرای قانون دائمی مالیات بر ارزش افزوده گفت: قانون مالیات بر ارزش افزوده یکی از قوانین مترقی نظام مالیاتی است و با اجرای آزمایشی از سال ۸۷ و دائمی شدن آن از دوشنبه آینده ۱۳ دی، یکی از برنامه‌های مهم تحول نظام مالیاتی به سرانجام می‌رسد.

وی افزود: شفافیت مبادلات اقتصادی، حمایت از بخش‌های تولید و سرمایه‌گذاری، ساماندهی معافیت‌های مالیاتی، اصلاح فرآیند دادرسی مالیاتی، کمک به توسعه شهر‌ها و روستاها، رفع برخی ایرادات قانون قبل به ویژه در زمینه تسهیل فرآیند انتقال بار مالی به مصرف‌کننده نهایی و نهایتا افزایش کارآیی و اثربخشی نظام مالیاتی و کاهش فرار مالیاتی از جمله مزایای این قانون است .

منظور ادامه داد: با توجه به عدم راه‌اندازی سامانه مؤدیان،صرفا اشخاص مشمول موضوع فراخوان‌های هشتگانه، مکلف به انجام تکالیف قانونی از جمله ارائه اظهارنامه مالیاتی و پرداخت مالیات و عوارض ارزش افزوده حداکثر ۱۵ روز پس از پایان هر دوره مالیاتی خواهند بود. سایر موارد از جمله تعاریف، تاریخ تعلق، مأخذ، نرخ، معافیت‌ها، استرداد، مالیات کالا‌های خاص، مالیات و عوارض خاص، جرائم، نحوه تخصیص، انتقال و توزیع مالیات و عوارض، رفع اختلاف و دادرسی مالیاتی تابع قانون جدید است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ