کد خبر: ۱۸۰۰۳۰
۰:۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۷

دولت با چند اقدام جدید به بورس و بخش تولید توجه ویژه در بودجه کرد
نماینده مجلس :

دولت با چند اقدام جدید به بورس و بخش تولید توجه ویژه در بودجه کرد

عضو کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ از توجه ویژه دولت به بازار سرمایه و بخش تولید در بودجه سال آینده و از طریق چند اقدام جدید خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، رحیم زارع درباره لایحه بودجه سال آینده اعلام کرد: دولت سیزدهم بودجه را با محوریت رشد اقتصادی و کنترل تورم تقدیم مجلس کرد و توجه ویژه‌ای به بازار سرمایه و بخش تولید دارد .

وی افزود: کاهش 5 درصدی مالیات شرکت های تولید کننده تصمیم بسیار درستی بود که با جذاب کردن تولید به رشد تقاضا در این بخش کمک کرده و موجب سودآوری صنایع بورسی و هدایت منابع داخلی به سمت طرح‌های توسعه‌ای و رشد قیمتی آنها در بلند مدت می شود. اختصاص ردیف بودجه‌ای جداگانه برای صندوق تثبیت هم اقدام حمایتی دیگری از سوی دولت است.

این نماینده مجلس ادامه داد : مصوبات حمایتی 10 بندی دولت که استقبال گسترده فعالین بازار سرمایه را در پی داشت از جمله اقدامات امیدبخش برای بورس بود که از جمله مهمترین موارد این مصوبه می‌توان به بازگشت مالیات نقل و  انتقال سهام به صندوق تثبیت، اختصاص 10 درصد وجوه عرضه سهام دولتی جهت بازارگردانی ، اعلام نرخ تسعیر بانک ها معادل 90 درصد نرخ نیما در 6 ماه گذشته و کاهش انتشار اوراق اشاره کرد.

زارع گفت: همچنین تعیین سقف 5000 تومانی برای نرخ گاز خوراک پتروشیمی‌ها و نرخ 2000 تومانی برای نرخ سوخت گاز صنایع بزرگ فولادی ، پتروشیمی و پالایشگاهی، تصمیم موثر دیگری بود که حمایت فعالین بازار سرمایه را به همراه داشته است.

وی افزود: در مجموع وزارت اقتصاد و دولت رویکرد حمایتی از تولید و بازار سرمایه داشته‌ که امید است این جهت گیری در ماه های آینده نیز حفظ شود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ