کد خبر: ۱۸۰۰۵۸
۱۲:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۷

سه تکذیبه برای بنزین ، دلار ۴۲۰۰ تومانی و استعفای وزیر اقتصاد + خوش بین به نفت
سخنگوی دولت اعلام کرد :

سه تکذیبه برای بنزین ، دلار ۴۲۰۰ تومانی و استعفای وزیر اقتصاد + خوش بین به نفت

سخنگوی دولت با تکذیب گرانی بنزین و حدف دلار ۴۲۰۰ تومانی گندم و دارو ، شایعه استعفای وزیر اقتصاد را تکذیب کرد و به فروش نفت خوش بین شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، علی بهادری جهرمی در دومین نشست خبری با اشاره به سفر ابراهیم رییسی به روسیه در اوایل سال میلادی جدید ، گفت: دولت هیچ برنامه کوتاه‌مدتی برای گرانی بنزین و حدف ارز ترجیحی گندم و دارو ندارد. در بلندمدت هم باید منتظر تصمیم مجلس در مورد لایحه بودجه ۱۴۰۱  ماند .  

وی ادامه داد: نامه‌ منتشره در مورد بازتوزیع یارانه بنزین با سوءبرداشت‌هایی همراه شد اما طبق برنامه قرار است به صورت آزمایشی شیوه توزیع با حفظ  مبلغ در دو جزیره کیش و قشم عملی شود. چرا که عادلانه نیست به دارندگان چند خودرو چند برابر دارندگان یک خودرو و بدون خودرو یارانه بنزین داده شود.

جوانترین عضو کابینه در پاسخ به اینکه آیا قرار است افزایش قیمت بنزین مانند دولت قبل باشد، توضیح داد: دولت سیزدهم اهل تصمیمات ‌یک‌شبه و خبرهای تلخ صبح جمعه‌ای نیست. این میراث تلخ به دولت جدید نسبت داده نشود.

شایعه استعفای وزیر اقتصاد را شوخی تلخ

بهادری جهرمی ، شایعه استعفای احسان خاندوزی وزیر اقتصاد را شوخی تلخ دانست که ارزشی برای پاسخ هم ندارد و افزود: وزیر اقتصاد از فعال‌ترین، با انگیزه‌ترین و پرکارترین ویزران دولت است که در جلسات هیأت دولت و ستاد اقتصادی ، حضوری فعال و مؤثر دارد .

خوش بین به فروش نفت

وی فروش نفت در لایحه بودجه را کاملا واقع بینانه پیش بینی شده و قابل دسترس معرفی کرد و مدعی شد با اقدامات دیپلماتیک و تعاملات بین المللی دولت، حدوداً همین میزان فروش نفت و بازگشت ارز حاصل از آن در ماه های اخیر محقق شده است. لذا درآمدهای ارزی پیش بینی شده لایحه بودجه، مبتنی بر شرایط فعلی است. هرچند که با توجه به دیپلماسی فعال اقتصادی به خصوص ارتباط با همسایگان شرایط بهتری پیش بینی می شود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ