کد خبر: ۱۸۰۰۷۶
۰:۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۸

افزایش قیمت ۱۱ تا ۷۶ درصدی انواع برنج، شکر و گوشت در آبان
وزارت صنعت اعلام کرد:

افزایش قیمت ۱۱ تا ۷۶ درصدی انواع برنج، شکر و گوشت در آبان

طبق آمار وزارت صنعت ، قیمت انواع برنج، شکر و گوشت در آبان سال جاری بین ۱۱ تا ۷۶ درصد افزایش قیمت داشتند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، آمار منتشره از سوی وزارت صنعت ، حاکی از افزایش قیمت ۱۱ تا ۷۶ درصدی انواع برنج، شکر و گوشت در آبان سال جاری است. در این میان ، نرخ شکر در شهریور با رشد ۷۶.۱ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل به ۱۴ هزار و ۸۰۰ تومان رسید.

بر اساس این گزارش، طبق مشاهدات میدانی ، قیمت شکر در بسته‌های ۹۰۰ گرمی به ۱۵ تا ۱۸ هزار تومان هم رسیده که طبق اعلام سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان به دلیل آزادسازی قیمت و اتمام ذخایر شکر وارد شده با ارز دولتی است. 

وضعیت قیمت برنج ایرانی و خارجی

همچنین در یک سال منتهی به آبان، برنج ایرانی در رتبه دوم افزایش قیمت کالاهای اساسی قرار دارد. به طوری که قیمت هر کیلو برنج طارم هاشمی درجه یک با ۵۶.۷ و ۵۵.۴ درصد افزایش از حدود ۳۱ هزار تومان سال قبل به ۵۰ هزار تومان رسیده است.

قیمت برنج پاکستانی و تایلندی هم در این ماه ۱۴ و ۱۱.۲ درصد نسبت به ماه مشابه سال قبل افزایش یافته و از حدود ۲۴ و ۱۴ هزار تومان به ۲۸ و ۱۶ هزار تومان رسیده است.

افزایش بیش از ۲۷ درصدی قیمت مرغ

قیمت هر کیلو گوشت مرغ تازه نیز با افزایش ۲۷.۱ درصدی از حدود ۲۴ به بیش از ۳۰ هزار تومان رسید. نرخ مصوب مرغ برای مصرف کننده در فروردین ۲۴ هزار و ۹۰۰ تومان تعیین شد اما در آبان با افزایش مجدد به ۳۱ هزار تومان تغییر کرد.

در این میان قیمت هر کیلو گوشت گوساله و گوسفندی با ۴۱.۶ و ۱۸.۷ درصد افزایش به حدود ۱۳۴ و ۱۳۲ هزار تومان رسید که ماه مشابه سال قبل حدود ۹۵ و ۱۱۱ هزار تومان . 

بر این اساس ،کمترین کاهش قیمت مربوط به برنج تایلندی بود.

کدام کالاها طی یک ماه گران شدند؟

بررسی قیمت این اقلام اساسی طی یک ماه نیز نشان می‌دهد قیمت همه اقلام  به جز برنج تایلندی و گوشت گوسفندی با کاهش ۲.۱ و ۰.۶ درصدی در  در آبان سال جاری نسبت به ماه قبل بین یک درصد (شکر) تا ۱۰ درصد (گوشت مرغ) افزایش یافته است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ