کد خبر: ۱۸۰۱۳۴
۱۵:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۰

پافشاری ایران برای دریافت ضمانت‌ از آمریکا جهت عدم خروج دوباره از برجام

پافشاری ایران برای دریافت ضمانت‌ از آمریکا جهت عدم خروج دوباره از برجام

منابع آگاه با اشاره به روند کند اما سازنده مذاکرات وین از پافشاری ایران برای دریافت ضمانت‌ از آمریکا جهت عدم خروج دوباره از توافق در آینده خبر دادند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، خبرگزاری آلمان از قول منابع آگاه از مذاکرات برای رفع تحریم‌ها اعلام کرد: گفت و گوها در فضایی سازنده پیش می‌رود اما ایران روی دریافت ضمانت‌هایی در خصوص پابرجا ماندن توافق در آینده اصرار دارد. همه طرف‌ها این موضع را به رسمیت می‌شناسند ولی اجرایی کردن آن دشوار است.

مذاکرات از شتاب لازم برای به نتیجه رسیدن طی چند هفته آینده برخوردار نیست. دور کنونی مذاکرات تا دوشنبه آینده به تعلیق درآمده و یکی از موارد اختلافی که باید حل و فصل شود، ترتیب اقدامات کاهش تنش در واشنگتن و تهران است.

بر اساس این گزارش، مقام اروپایی نزدیک به مذاکرات وین هم با ارزیابی مثبت ار روند رایزنی ها گفت: هنوز تا رسیدن به توافق فاصله بسیاری وجود دارد. تعهدات هسته‌ای ایران در مسیر مناسبی پیش می‌رود اما اختلاف بر سر رفع تحریم‌ها همچنان عمیق است. گفت و گوها همچنان پایین‌تر از سطح کار لازم برای احیای توافق پیش می رود و تعیین چارچوب زمانی برای مذاکرات غیر ممکن است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ