کد خبر: ۱۸۰۱۳۸
۱۶:۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۰

هشدار هواشناسی به بارش‌های سیل‌ آسا و برف و باران ۵ روزه در ۱۴ استان

هشدار هواشناسی به بارش‌های سیل‌ آسا و برف و باران ۵ روزه در ۱۴ استان

سازمان هواشناسی با اعلام بارش برف و باران ۵ روزه در اکثر مناطق نسبت به بارش‌های سیل‌آسا در ۱۴ استان هشدار داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، سازمان هواشناسی اعلام کرد: امروز فعالیت سامانه بارشی در نوار شرقی و جنوبی ایران ادامه دارد که باعث بارش باران در جزایر واقع در خلیج‌فارس و تنگه هرمز، سواحل دریای عمان، استان‌های بوشهر، فارس، هرمزگان، سیستان و بلوچستان،‌ خراسان رضوی ، خراسان جنوبی و یزد می شود. در برخی مناطق غرب، جنوب غرب و مرکز هم بارش پراکنده و در ارتفاعات بارش برف پیش‌بینی شده است.

فردا شنبه از فعالیت سامانه بارشی در شرق کاسته شده و فقط در نوار جنوبی ایران فعال است . در جزایر واقع در خلیج ‌فارس و تنگه هرمز، سواحل دریای عمان،‌ نیمه جنوبی استان‌های بوشهر ، فارس، هرمزگان، جنوب کرمان و سیستان و بلوچستان بارش باران گاهی رعد و برق و وزش باد دور از انتظار نیست.

بعد از ظهر فردا در برخی مناطق غرب، جنوب غرب، دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های زنجان، قزوین، جنوب آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و کردستان بارش پراکنده باران و در ارتفاعات بارش برف پیش‌بینی شده و یکشنبه گستره فعالیت این سامانه کل ایران به جز نوار شمالی را فرا می‌گیرد.

در استان‌های جنوبی، سواحل خلیج‌فارس رگبار و رعد و برق و در مناطق مرتفع و سردسیر بارش برف پیش‌بینی شده است. شدت بارش‌ها در استان‌های فارس، بوشهر، شمال و شرق خوزستان، جنوب لرستان، چهارمحال و بختیاری،‌ کهگیلویه و بویراحمد، غرب هرمزگان جنوب کرمان و جزایر خلیج‌فارس خواهد بود.

روز دوشنبه سامانه بارشی در کل ایران فعال است و باعث بارندگی در تمام مناطق به جز شمال غرب می‌شود. شدت بارش‌ها برای استان‌های هرمزگان، شرق کرمان و غرب سیستان و بلوچستان است و در ارتفاعات غرب و جنوب غرب بارش برف پیش‌بینی شده است.

سه‌شنبه هفته آینده گستره فعالیت سامانه بارشی در نیمه شرقی بوده و درنیمه جنوبی سیستان و بلوچستان بارش‌ها شدت می‌گیرد. در بعد از ظهر به‌ تدریج با خروج این سامانه موج دیگری از شمال غرب وارد شده و در برخی مناطق شمال غرب، غرب، ارتفاعات واقع در جنوب غرب و دامنه‌های جنوبی البرز و مرکز موجب بارش‌های پراکنده باران، برف و وزش باد می‌شود.

آسمان تهران طی امروز تا یکشنبه آفتابی و نیمه ابری است و تداوم آلودگی هوا وجود خواهد داشت. دوشنبه آینده ابری و احتمال بارش باران 85 درصد و 4.8 میلیمتر پیش‌بینی شده است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ