کد خبر: ۱۸۰۱۵۲
۱۷:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۰

کره جنوبی و آمریکا درباره پیش‌نویس اعلام پایان جنگ به توافق رسیدند

کره جنوبی و آمریکا درباره پیش‌نویس اعلام پایان جنگ به توافق رسیدند

کره جنوبی و آمریکا درخصوص پیش‌نویسی که پایان جنگ دو کره را اعلام می‌کند، بطور موثری به توافق رسیدند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از یونهاپ، چونگ اوی-یونگ وزیر امور خارجه کره جنوبی در بیانیه ای مطبوعاتی اعلام کرد: کره جنوبی و آمریکا در حال بررسی راه‌هایی درخصوص چگونگی پیشرفت مذاکرات با کره شمالی هستند. پس از اینکه کره شمالی مجموعه‌ای از پاسخ‌های سریع و مثبت را به اعلامیه پایان جنگ نشان داد، نسبت به واکنش ملموس‌تر پیونگ‌یانگ امیدوارند.

پیشتر مون جائه-این رئیس جمهور کره جنوبی در کنفرانسی مطبوعاتی در استرالیا اعلام کرده بود، دو کره درخصوص اعلام صلح توافق کرده‌اند. نمی‌توان درباره اعلامیه‌های بین کره جنوبی و شمالی و بین کره شمالی و آمریکا مذاکره کرد. امید است گفت‌وگوها آغاز و در این راستا تلاش شود.

بنابراین گزارش، سند اعلام پایان جنگ کره جنوبی و آمریکا ماه‌ها است در حال بررسی و این تاخیر ظاهرا به‌دلیل بن‌بست در زبان آن درخصوص خلع سلاح هسته‌ای است. این مسئله خیلی عامل بازدارنده‌ای محسوب نمی‌شود. هر دو طرف موافق هستند و این فقط نحوه بیان آن است که کره شمالی را مجبور به پذیرش یا حداقل رد نکردن آن می‌کند.

جنگ کره زمانی آغاز شد که سربازان کره شمالی در ۲۵ ژوئن ۱۹۵۰ به کره جنوبی حمله کردند و ظاهرا با امضای آتش بس در ۲۷ ژوئیه ۱۹۵۳ به پایان رسید. با این حال به‌دلیل عدم وجود معاهده صلح، هر دو کره همچنان عملا در حالت جنگی با یکدیگر به سر می‌برند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ