کد خبر: ۱۸۰۱۶۳
۹:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱

احتمال نماینده روسیه از نهایی شدن برجام در اوایل سال ۲۰۲۲

احتمال نماینده روسیه از نهایی شدن برجام در اوایل سال ۲۰۲۲

نماینده روسیه در سازمان‌های بین المللی از احتمال نهایی شدن برجام در اوایل سال ۲۰۲۲ خبر داد و گفت: احیای برجام موجب لغو تحریم‌ها، کاهش تنش در منطقه و تقویت عدم اشاعه هسته‌ای می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، میخائیل اولیانوف با اشاره به اینکه اوایل سال 2022 توافق حاصل می‌شود در توییتر اعلام کرد: امید است ، تمام طرفین مذاکره کننده و حامیان توافق هسته‌ای در سراسر جهان شاهد بازیابی کامل برجام در اوایل سال جاری میلادی باشند. احیای برجام موجب لغو تحریم‌ها، کاهش تنش در منطقه و تقویت عدم اشاعه هسته‌ای می‌شود.

بر اساس این گزارش، ادامه مذاکرات وین در دور هشتم در حالی به دلیل تعطیلات سال نوی میلادی متوقف شد که به گفته مقامات ایرانی فضای مذاکرات ، مثبت ارزیابی می‌شود.

چهارشنبه گذشته جلساتی با محوریت رفع تحریم‌ها، تضمین و راستی‌آزمایی به صورت دو و چند جانبه در سطح روسای هیات‌ها و کارگروه مرتبط با موضوعات هسته‌ای برگزار شد و روز پنج‌شنبه نیز ادامه پیدا کرد.

هشتمین دور مذاکرات وین دوشنبه گذشته با موضوع رفع تحریم‌ها در هتل کوبورگ آغاز شد. همه هیات‌های مذاکره‌کننده بر لزوم تداوم گفتگوها تا دست‌یابی به توافق نهایی برای احیای توافقات سال ۹۴ تاکید دارند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ