کد خبر: ۱۸۰۱۶۷
۱۰:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱

دولت برنامه‌ کوتاه‌ مدت برا‌ی حذف ارز گندم و دارو ندارد
سخنگوی دولت:

دولت برنامه‌ کوتاه‌ مدت برا‌ی حذف ارز گندم و دارو ندارد

سخنگوی دولت با اشاره به اینکه برنامه‌ ای کوتاه‌مدت برا‌ی حذف ارز گندم و دارو در دستور کار نیست ، نحوه اعطای یارانه جایگزین را مشروط به تصمیم‌گیری مجلس درخصوص بودجه ۱۴۰۱ اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، علی بهادری جهرمی با اشاره به اینکه دولت برنامه کوتاه مدتی درباره حذف ارز ترجیحی گندم و دارو ندارد، گفت: شیوه اعطای یارانه هم مشروط به تصمیم‌گیری مجلس درخصوص بودجه ۱۴۰۱ است.

وی افزود: در برنامه بلند مدت هم تا زمانی که مجلس در خصوص لایحه بودجه سال آینده و سیاست‌های ناظر به حمایت‌های یارانه‌ای در این دو حوزه  تصمیم‌ گیری نکند، نمی‌توان اظهار نظر کرد.

بر اساس این گزارش، محمد هاشمی سرپرست مرکز اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت هم در این خصوص گفت: آزادسازی ارز ترجیحی دارو در دولت مطرح نیست و پس از تصویب بودجه در مجلس در مورد یارانه دارو تصمیم‌گیری می‌شود.

وی افزود: برخی رسانه‌های بیگانه اظهارات سازمان غذا و دارو در خصوص حذف ارز ترجیحی دارو و انتقال یارانه به بیمه‌ها در بودجه سال آینده را با عنوان حذف ارز ترجیحی تحریف کرده‌اند. ارز ترجیحی تا پایان سال جاری با دستور رئیس‌جمهور اختصاص می‌یابد و برای سال آینده، ممکن است پس از تصویب بودجه در مجلس، مابه‌التفاوت ارز دارو به سازمان‌های بیمه‌گر یا به صورت یارانه سلامت منتقل شود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ