کد خبر: ۱۸۰۱۶۹
۱۵:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱

بررسی واگذاری باقیمانده سهام دولت در سه بانک و ۷ شرکت بورسی
رئیس سازمان خصوصی‌سازی خبر داد:

بررسی واگذاری باقیمانده سهام دولت در سه بانک و ۷ شرکت بورسی

رئیس سازمان خصوصی‌سازی از بررسی واگذاری باقیمانده سهام دولت در سه بانک و پنج شرکت بورسی ، ایران‌ خودرو و سایپا خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، حسین قربان‌زاده با بیان اینکه درآمد 71 هزار میلیارد تومانی دولت از محل خصوصی‌سازی بعید است در سال آینده محقق شود به فارس گفت: درآمد حاصل از دارایی شرکت‌های دولتی مانند درآمد مالیاتی نیست که مستمر باشد بلکه کاهنده است. یعنی به صفر نزدیک می‌شود و نمی‌توان هر سال عدد مشخصی را به عنوان فروش سهام در شرکت‌ها تعیین کرد.

وی افزود: مانند حراجی که از باقیمانده سهام دولت در هلدینگ خلیج‌فارس از طریق بازار سرمایه انجام می‌شود، واگذاری باقیمانده سهام دولت در ایران‌ خودرو ، سایپا و شرکت های فولادی مانند فولاد مبارکه، ملی‌مس، کشتیرانی، ایران‌ ترانسفو و مخابرات ایران به صورت مستقیم انجام خواهد شد. همچنین باقیمانده سهام دولت در سه بانک بورسی ملت، تجارت و صادرات هم واگذار می شود.

این مقام مسئول ادامه داد:‌ فعلاً واگذاری باقیمانده سهام دولت در هلدینگ خلیج‌فارس در قالب سه بلوک یک ، دو  و  15 درصدی از طریق بازار سرمایه نهایی شده اما در مورد سایر شرکت‌ها در حال بررسی است.

قربان زاده گفت: به جز بانک‌ها بقیه سهام دولت در کارخانه‌های فولاد، مس، ایران‌ خودرو، سایپا و ... همه در وثیقه بانک‌ها برای تسهیلات قرار گرفته و فعلاً امکان واگذاری وجود ندارد. نگاه درآمدی و فشار به شرکت‌ها باعث می‌شود اصلاح ساختار و آماده‌سازی شرکت‌ها به درستی انجام نشود که به اصل خصوصی‌سازی لطمه وارد می کند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ