کد خبر: ۱۸۰۲۳۰
۰:۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۳

مردم نگران تامین دارو و گرانی نباشند/ تهدید پزشکان تجویزکننده محصول خارجی !
وعده وزیر بهداشت :

مردم نگران تامین دارو و گرانی نباشند/ تهدید پزشکان تجویزکننده محصول خارجی !

وزیر بهداشت با ادعای وجود ارز کافی و تهدید پزشکان تجویز کننده محصل خارجی ، وعده عدم گرانی قیمت دارو داد و مدعی شد مردم به تولیدات داخلی اعتماد کنند!

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، بهرام عین‌اللهی در حاشیه مراسم آغاز مرحله سوم آزمایش بالینی واکسن کرونای "نورا" با اشاره به اینکه احتمالا تا یک‌ ماه آینده این دارو وارد سبد واکسیناسیون می شود ، گفت : با توجه به وضعیت فعلی تولید واکسن، نیازی به واردات واکسن کرونا در آینده نخواهد بود.

وی افزود: ارز کافی برای دارو در اختیار وزارت بهداشت قرار گرفته و در مورد داروهای اساسی کمبودی وجود ندارد . لذا مردم به دلیل نگرانی از کمبود احتمالی دارو بیش از نیاز خریداری نکنند و نگران افزایش قیمت دارو هم نباشند.

عین‌اللهی ادامه داد: از سال 97 قیمت 2500 قلم دارو گران شد که با افزایش تولیدات داخلی ارزان‌تر می شوند. برخی پزشکان مردم را تشویق به استفاده از برندهای خارجی با قیمت گرانتر می کنند. از مردم درخواست می شود به تولیدات داخلی اعتماد کنند و پزشکان هم داروهایی که مشابه داخلی دارند را تجویز نکنند. در غیر این صورت از امتیاز پزشکانی که دارو خارجی تجویز کنند کم خواهد شد !

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ