کد خبر: ۲۲۲۸۹۳
۰:۱ - ۱۴۰۳/۲/۱۷

وعده های مدیرعامل
در رویداد دو روزه اعلام شد:

وعده های مدیرعامل"کایزد": فروش 1000 میلیاردی، افزایش سرمایه و عرضه اولیه

مدیرعامل شرکت فرانسوز یزد با اعلام برنامه های آینده، وعده فروش 1000 میلیارد تومانی در سال جاری، افزایش سرمایه 150 میلیارد تومانی، عرضه اولیه یک زیرمجموعه و... داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، داوود عظیمی مدیرعامل شرکت فرانسوز یزد در رویداد دو روزه سرمایه‌گذاری هلدینگ فرانسوز یزد که با حضور ترکیبی از مدیران سرمایه گذاری صندوق ها، مشتریان و … در یزد برگزار شده با اشاره به فرصت های سرمایه گذاری در این شرکت و با هدف اصلی جذب سرمایه برای افزایش 150 میلیارد تومانی، اعلام کرد: این شرکت خاص از سال 76 تاسیس شده و همه شرکت های فولادی به همراه ۵۰ شرکت سیمانی و اکثر شرکت های نفت و گاز و پتروپلایشگاها از محصولات نسوز استفاده می کنند.

مصرف سالانه نسوز در ایران هم 700 هزارتن بوده و “کایزد” توان تولید 600 هزار تن محصول را دارد و با برخورداری از مزیت های رقابتی مانند شفافیت و مثلث استراتژیک مدیریت و راهبری، دانش فنی و تکنولوژی و بازار سرمایه به همراه دو زیرمجموعه بازآفرید و مهرسا شایان از سال آینده برنامه تحول دیجیتال را دارد. مجمع سالانه هم طی یک ماه آینده برگزار خواهد شد.

آب و هوای یزد بهترین شرایط اقلیمی برای تولید فرانسوز را فراهم کرده و طی 10 سال اخیر محصولات با سه نشان عرضه شده است. فروش سال گذشته هم 400 میلیارد تومان بوده و برای سال جاری پیش بینی 1000 میلیارد تومانی شده که از طریق تقویت ساختار، صادرات 2 میلیون دلاری، جذب فروشندگان و برنامه های جدید واحد R&D، جایگزینی محصولات پیشرفته با سنتی با حاشیه سود قابل توجه و فروش 200 میلیارد تومانی و خرید پیش از موعد 4 هزار تن مواد اولیه از محل دریافت 60 میلیارد تومان دلار نیمایی، محقق خواهد شد.

شرکت زیرمجموعه بازآفرید هم که تامین کننده مواد اولیه بوده و بهمن سال قبل در زمین 50 هزار متری با ظرفیت مرحله اول 15 هزار تنی تاسیس شده تا پایان سال جاری و 1405 به ظرفیت 30 و 200 هزار تنی خواهد رسید و سود 52 میلیارد تومانی سال جاری را محقق خواهد کرد. همچنین این شرکت برنامه اجاره معادن در هر جای دنیا و تکمیل فرایند تملک معدن و استقرار فرآیند پخت تا دو سال آینده را دارد.

ارزش این شرکت توسط کارشناس رسمی دادگستری 154 میلیارد تومان محاسبه شده که بسیار کمتر از ارزش واقعی آن است اما باید مقررات سازمان بورس را رعایت کرد.

وعده عرضه اولیه زیرمجموعه در 3 سال آینده

براساس این گزارش، امیر جعفری عضو کمیته ریسک شرکت فرانسوز یزد هم با اعلام اینکه فروش سال جاری این شرکت با وجود همه ریسک ها بیشتر از 1000 میلیارد تومان بوده ولی به دلیل افشای اطلاعات الف، اعلام نمی شود در مورد دیگر زیرمجموعه "کایزد" توضیح داد: مهرسال شایان سال 99 تاسیس شده و سهامدار 35.5 درصدی کایزد بوده و زمینی را برای احداث 7 واحد تجاری در یکی از بهترین مناطق یزد خریداری کرده و قرار است سرمایه اسمی آن از 300 به 100 میلیارد تومان برسد.

25 میلیارد تومان از این تامین مالی صرف خرید سهام "کایزد" و 45 میلیارد تومان باقی مانده هم برای سرمایه گذاری در شرکت ها و تولید کاتالیست و کوره های حرارتی و... صزف خواهد شد. پیش بینی سود این شرکت در سال جاری هم 140 میلیارد تومان و قرار است تا شهریور 1405 وارد بازار سهام شود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ