کد خبر: ۱۸۰۲۳۲
۰:۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۳

افزایش ۶ هزار مگاواتی ظرفیت نیروگاهی و تخصیص اعتبار ۳ هزار میلیارد تومانی
وزیر نیرو اعلام کرد :

افزایش ۶ هزار مگاواتی ظرفیت نیروگاهی و تخصیص اعتبار ۳ هزار میلیارد تومانی

وزیر نیرو با اعلام افزایش ۶ هزار مگاواتی ظرفیت نیروگاهی در تابستان سال آینده از تخصیص ۳ هزار میلیارد تومان اعتبار به انرژی‌های تجدیدپذیر‌ در بودجه ۱۴۰۱ خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، علی‌اکبر محرابیان ‌در مراسم مبادله تفاهم‌نامه با شرکت‌های بخش خصوصی در راستای فراخوان احداث 10 هزار مگاوات نیروگاه‌ تجدیدپذیر با اشاره به افزایش 6 هزار مگاواتی ظرفیت نیروگاهی اعلام کرد: در شرایط فعلی ، رشد اقتصادی صرفا با توسعه فراگیر صنعت انرژی محقق خواهد شد.

وی افزود: طی چهار سال آینده بیش از 30 هزار مگاوات به ظرفیت تولید برق اضافه می‌شود که 10 هزار مگاوات آن نیروگاه‌ تجدیدپذیر است. برای اوچ تابستان سال آینده ، افزایش بیش از 6 هزار مگاواتی ظرفیت تولید برنامه‌ریزی شده که بخشی از این نیروگاه‌ها وارد شبکه شده و مابقی هم با پشتیبانی، کنترل و پیگیری طرح وارد مدار خواهند شد.

این مقام مسئول ادامه داد: در کنار حمایت از تولید برق به این روش ، باید از توسعه صنایع هم حمایت کرد. دولت در حال حرکت رو به جلو بوده و از اقدامات مربوط به صنعت تجدیدپذیر حمایت خواهد کرد که اختصاص ردیف خاص و مستقل در قانون بودجه 1401 نشان‌دهنده این موضوع است.

محرابیان گفت: حدود 3 هزار میلیارد تومان طبق ماده 12 لایحه بودجه 1401 به انرژی‌های تجدیدپذیر‌ اختصاص یافته که از نظر اعتبار، رقمی بی‌سابقه است.

وی افزود: در تولید برق حرارتی سه مشکل سوخت، آب و محیط زیست وجود دارد و راهکار انرژی‌های تجدیدپذیر است که نه به سوخت و آب نیاز دارد و نه محیط‌ زیست را آلوده می‌کند.

محرابیان ادامه داد: هزینه‌های مصرف سوخت ، طی چند سال برابر با احداث نیروگاه‌های تجدیدپذیر بوده و به عبارتی اگر هزینه سه سال مصرف سوخت نیروگاه‌های معمولی سرمایه‌گذاری شود ، می‌توان معادل آن نیروگاه‌های تجدیدپذیر با ده‌ها سال عمر، بدون مصرف سوخت احداث کرد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ