کد خبر: ۱۸۰۲۳۹
۹:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۳

محصولات کشاورزی ایران سلامت است / تغییرات در مقررات واردات روسیه
رییس سازمان غذا و دارو :

محصولات کشاورزی ایران سلامت است / تغییرات در مقررات واردات روسیه

رییس سازمان غذا و دارو با اشاره به پایش و سلامت محصولات کشاورزی صادراتی و تولید داخلی ایران گفت: تغییراتی در مقررات واردات روسیه اتفاق افتاده که باید با صادرکنندگان هماهنگ می‌شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، بهرام دارایی درباره نحوه نظارت سازمان غذا و دارو بر محصولات کشاورزی صادراتی به ایسنا گفت: این سازمان محصولات کشاورزی صادراتی را پایش می کند. مراکز و آزمایشگاه‌هایی هم برای نمونه‌برداری و صدور گواهی سلامت به صادرکنندگان و کشاورزان اعلام شده است.

وی افزود: تغییراتی در مقررات واردات روسیه برای محصولات غذایی اتفاق افتاده که باید با صادرکنندگان ایرانی هماهنگ می‌شد اما با تاخیر انجام شد. در آینده سعی می شود طبق قوانین کشورهای مقصد صادرات انجام شود.

دارایی ادامه داد: محصولات کشاورزی مصرف داخل هم پایش می‌ شوند. هر کشوری استاندارد خاصی دارد و به آن معنا نیست که مثلا روسیه استاندارد بالاتری از ایران دارد. بلکه تفاوت‌هایی از نظر مصرف فرآورده‌ها ، سبد غذایی و باقیمانده سموم و... دارد. از نظر استانداردها ایران با اروپا ، شرق آسیا و ... تفاوت‌هایی دارد اما از نظر سلامت این محصولات جای هیچ نگرانی وجود ندارد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ