کد خبر: ۱۸۰۲۸۵
۹:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۴

نماینده پیشین کویت، دبیر کل جدید اوپک شد

نماینده پیشین کویت، دبیر کل جدید اوپک شد

نماینده پیشین کویت در هیات عامل اوپک با بیش از ۳۰ سال تجربه بین‌المللی در این حوزه به‌ عنوان دبیر کل جدید این سازمان انتخاب شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، اعضای اوپک در کنفرانسی ویژه ، هیثم الغیص مدیر اجرایی چند زبانه صنعت نفت و گاز با بیش از ۳۰ سال تجربه بین‌المللی را به‌ عنوان دبیر کل جدید این سازمان انتخاب کردند.

بر اساس این گزارش ، الغیص در بخش فروش و بازاریابی بین‌المللی نفت و گاز و توسعه تجارت فعالیت کرده و با تصدی سمت‌های کلیدی در کویت، پکن و لندن تجربه منطقه‌ای و بین‌المللی به دست آورده است.

همچنین وی تجربه هدایت گروه‌های پیشرو بین‌المللی و منطقه‌ای و دانش فراوانی در زمینه تحقیقات بازار و چند سمت در نهادهای کلیدی اوپک و کمیته‌های میان‌ دولتی داشته است.

دوره فعالیت محمد سانوسی بارکیندو نیجریه‌ای دبیرکل کنونی این سازمان هم اوت ۲۰۲۲ (مرداد ۱۴۰۱) به پایان می‌رسد. وی اواسط سال ۲۰۱۶ این سمت را به‌عهده گرفت و در سال ۲۰۱۹ برای دوره سه ساله دیگر انتخاب شد.

کویت پیش از انتخاب الغیص به‌ عنوان دبیرکل اوپک در سال‌های ۱۹۶۵ و ۲۰۰۵ نیز عهده‌دار این پست بود. اشرف لطفی در سال ۱۹۶۵ به مدت یک سال و شیخ احمد فهد الاحمد الصباح در سال ۲۰۰۵ به‌ عنوان دبیرکل به این سازمان خدمت کردند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ