کد خبر: ۱۸۰۲۹۲
۱۰:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۴

احتمال بررسی طرح صیانت از فضای مجازی در سال آینده
نماینده مجلس خبر داد:

احتمال بررسی طرح صیانت از فضای مجازی در سال آینده

عضو کمیسیون ویژه طرح صیانت از فضای مجازی از احتمال بررسی این طرح در سال آینده به دلیل رسیدگی به لایحه بودجه ۱۴۰۱ خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، غلامرضا نوری قزلجه درباره آخرین وضعیت رسیدگی به طرح صیانت از فضای مجازی گفت: با توجه به درگیری نمایندگان برای بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۱ ، احتمالا بررسی این طرح به سال آینده موکول می شود.

وی افزود: این طرح قبلا به مرکز پژوهش‌ها ارجاع شده بود و این مرکز با توجه به ظرفیت کارشناسی که دارد در نامه‌ای ایرادات و مشکلاتی درباره آن مطرح و مهلت بیشتری برای بررسی درخواست کرده بود. با توجه به ایرادات و درخواست مرکز پژوهش‌ها، مقرر شد مهلت ۲۰ روزه‌ای برای بررسی بیشتر داده شود تا گزارش نهایی را به کمیسیون ارسال کند.

این نماینده مجلس ادامه داد: مرکز پژوهش‌ها نقش مشاور مجلس را برعهده دارد و از ظرفیت بسیار بالایی در حوزه کارشناسی برخوردار است و وقتی درباره طرح یا لایحه‌ای نظر می‌دهد ، یعنی بررسی‌ها به این نتیجه منجر شده است. نام این طرح ، حمایت از پلتفرم‌ها و حقوق کاربران فضای مجازی گذاشته‌ شده و نمی‌توان نسبت به خواست و حقوق آنها بی‌توجهی کرد. با توجه به گزارش مرکز پژوهش‌ها به نظر می‌رسد همه این اعتراضات و ایرادات جایز و به حق است. در این حوزه قانونی دقیق و به روز لازم است که مطابق استانداردهای جهانی باشد.

نوری قزلجه درباره نحوه دریافت نظر کارشناسان، فعالان و صاحب‌نظران بخش خصوصی هم گفت: کسانی که در این باره نظر و پیشنهادی دارند ، می‌توانند  به مرکز پژوهش‌ها ارسال کنند تا در بررسی‌ها، مورد توجه قرار گیرد. حتی در مواردی مرکز پژوهش‌ها از افرادی که پیشنهاد داشته‌‌اند ، دعوت خواهد کرد تا برای ارائه توضیحات بیشتر به این مرکز مراجعه کنند و نظرات را به صورت حضوری در اختیار گروه کارشناسی قرار دهند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ