کد خبر: ۱۸۰۳۳۸
۱۱:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۵

ظرفیت تولید نفت ایران تا پایان سال به میزان قبل از تحریم ها بر می‌گردد
مدیرعامل شرکت ملی نفت:

ظرفیت تولید نفت ایران تا پایان سال به میزان قبل از تحریم ها بر می‌گردد

مدیرعامل شرکت ملی نفت از افزایش ظرفیت تولید نفت ایران و بازگشت به میزان قبل از دوره تحریم ها با اجرای طرح های چاه محور تا پایان سال خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محسن خجسته مهر با اشاره به اینکه با اجرای طرح های چاه محور ، ظرفیت تولید نفت ایران تا اسفند سال جاری به قبل از زمان تحریم بر می‌گردد ، گفت: میزان تولید نفت متناسب با نیاز داخلی و بازار صادراتی بوده و محدودیتی وجود ندارد .

وی افزود: افزایش تولید مستلزم اجرای برخی طرح های چاه محور است. بسته‌های طرح نگهداشت و رشد تولید ۲۸ مخزن در استان های نفت خیز جنوب شامل خوزستان، بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد، فارس و ایلام با سرمایه گذاری بالغ بر ۴.۳ میلیارد دلار به طور کامل تعریف و قرارداد‌های آن منعقد شده است. موانع اجرای این طرح هم برطرف و مطالبات پیمانکاران پرداخت شد.

بر اساس این گزارش، طق مصوبه سال ۹۵ شرکت ملی نفت ، طرح‌های افزایش ظرفیت تولید در مناطق نفت خیز جنوب از جمله طرح توسعه ۲۸ مخزن به دو دسته میدان محور و عملیات محور تقسیم شده بودند که حجم سرمایه گذاری چندین میلیارد دلاری نیاز داشتند . به گفته مدیرعامل شرکت ملی نفت، قرار است برای کاهش هزینه‌ها به سمت طرح‌های چاه محور برای احیای چاه‌های کم بازده حرکت شود.

جواد اوجی وزیر نفت هم اخیرا اعلام کرد، تعداد کل چاه‌ها ۵۵۰۰ حلقه بوده که بیش از ۷۰۰ حلقه ، افت تولید پیدا کرده‌اند. هر حلقه چاه در خشکی با تاسیسات همراه آن بالغ بر ۱۰ تا ۱۲ میلیون دلار هزینه داشته اما افزایش تولید از چاه‌های کم بازده، هزینه کمتری دارد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ