کد خبر: ۱۸۰۳۵۸
۱۶:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۵

بانک مرکزی: هر فرد می‌تواند فقط یک بار وام ازدواج دریافت کند

بانک مرکزی: هر فرد می‌تواند فقط یک بار وام ازدواج دریافت کند

بانک مرکزی اعلام کرد: هر فرد می‌تواند یک بار از تسهیلات قرض الحسنه ازدواج استفاده کند و چنانچه متقاضی قبلا از تسهیلات استفاده نکرده باشد به رغم ازدواج دوم یا بیشتر می‌تواند از آن بهره‌مند شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، بانک مرکزی در واکنش به گزارش اخیر ایسنا با عنوان "بهانه جدید بانک‌ها برای نپرداختن وام ازدواج" اعلام کرد: طبق قانون هر فرد می‌تواند یک بار از تسهیلات قرض الحسنه ازدواج استفاده کند و با توجه به امکان اعطای تسهیلات ازدواج به هر ایرانی، چنانچه متقاضی وام ازدواج قبلا از تسهیلات موصوف استفاده نکرده باشد به رغم ازدواج دوم یا بیشتر می‌تواند از تسهیلات بهره‌مند شود.

همچنین بر اساس مفاد بند ۱۰ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت به منظور تحقق بند ث ماده ۱۰۲ قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه ، مکلف است برای متولدین سال ۱۴۰۰ به بعد از طریق کلیه بانک‌ها و مؤسسات اعتباری از محل پس‌انداز و جاری قرض‌الحسنه نظام بانکی و حذف تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج متقاضیان بالای ۵۰ سال ، نسبت به پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه تولد فرزند اقدام کند.

بانک مرکزی در بخشنامه‌های متعدد خطاب به بانک ها بر لزوم تسریع در اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج و اعطای این تسهیلات درچارچوب اخذ وثایق وفق قانون مربوطه تاکید کرده است. در سال جاری ۷۶۹ هزار و ۸۳۹ فقره از این تسهیلات به مبلغ بیش از ۶۶ هزار میلیارد تومان به متقاضیان پرداخت شده است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ