کد خبر: ۱۸۰۴۷۴
۰:۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۰

قیمت واقعی بنزین ۲۰ هزار تومان است / افزایش تورم با ادامه دلار ۴۲۰۰ تومانی
معاون سازمان برنامه و بودجه:

قیمت واقعی بنزین ۲۰ هزار تومان است / افزایش تورم با ادامه دلار ۴۲۰۰ تومانی

معاون سازمان برنامه و بودجه با اعلام اینکه قیمت واقعی بنزین ۲۰ هزار تومان است از افزایش تورم در صورت ادامه سیاست ارز ۴۲۰۰ تومانی خبر داد .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، حمید پورمحمدی با اشاره به اثر منفی تامین ارز ترجیحی بر تورم اعلام کرد: با ادامه سیاست ارز 4200 تومانی دولت برای تامین ارز کالاهای اساسی اقدام به خرید از سامانه نیما می‌کند که منجر به چاپ پول و تحمیل تورم به مردم می‌شود.

افراد ثروتتمند که هر کدام چند ماشین دارند، بیشتر از یارانه بنزین استفاده می‌کنند. قیمت واقعی بنزین 20 هزار تومان است، 3 هزار تومان می‌خرد، 17 هزار تومان از مابه‌التفاوت یارانه بیشتر استفاده می‌کند اما روستایی که خودرو ندارد ازدریافت این یارانه محروم است.

دوره ارز 4200 به سر آمده است. زمانی ارز 3 هزار تومانی سرکوب شده بود قیمت را 4200 تعیین کردند که بازار نفس بکشد اما نرخ ارز به 28 تا 30 هزار تومان رسیده و موجب رانت و فساد شده است.

وقتی فاصله قیمتی 400 تا 500 درصدی بین دو نوع ارز شکل می‌گیرد  ،حتی اگر همه ابزارهای نظارتی به کار گرفته شود باز هم فساد به وجود می‌آید . کالا را در بنادر و انبارها نگه می‌دارند آن را تبدیل به محصول کرده و صادر می‌کنند. به عبارت دیگر قاچاق می‌کنند.

یک کیسه گندم را در نظر بگیرید. وقتی برای وارد کننده هر کیلو  10 هزار تومان آب می‌خورد و آرد 600 تومان به فروش می رسد ، مابه‌التفاوت آن باعث می‌شود قاچاق صورت بگیرد. ببینید در دارو چه اتفاقی می‌افتد !

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ