کد خبر: ۱۸۰۴۸۹
۱۰:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۰

ساخت ۳۷۵ هزار واحد مسکونی در تهران تا سه سال آینده
رئیس سازمان نوسازی تهران اعلام کرد:

ساخت ۳۷۵ هزار واحد مسکونی در تهران تا سه سال آینده

رئیس سازمان نوسازی تهران ضمن پپیش بینی ساخت ۳۷۵ هزار واحد مسکونی تا سال ۱۴۰۳ در داخل شهر از امضای تفاهم نامه همکاری بین شهرداری و وزارت راه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، کاوه حاج علی اکبری در خصوص آخرین وضعیت تامین مسکن در تهران به فارس اعلام کرد: قرار است به زودی تفاهم نامه‌ای بین شهرداری تهران و وزارت راه در خصوص نوسازی بافت فرسوده و ساخت و ساز در اراضی ناکارآمد رها شده امضا شود. برخی موانع و مشکلات هم که برای تامین مسکن و نوسازی وجود دارد با این تفاهم برطرف خواهد شد.

با وجود 9 هزار هکتار فضا برای تامین مسکن مورد نیاز پایتخت در محدوده قانونی شهر ، نیاز نیست به حاشیه شهر رفت. بسیاری از زیرساخت ها فراهم بوده و هزینه‌های اقتصادی و اجرایی هم تا حدی کاهش می یابد.طی سال‌های گذشته تامین مسکن در تهران کاهش و حاشیه نشینی افزایش چشم گیری یافته و در برخی سکونت گاه ها رشد ۱۵ درصدی داشته است. قرار است تامین مسکن با استفاده از ظرفیت مردم و سازندگان بخش خصوصی انجام شود و یکی از پایه‌های اساسی آن تسهیلات بانکی است.

ساخت 375 هزار واحد مسکونی تا سال 1403

تهران سالانه نیازمند 150 هزار واحد مسکونی است که طبق پیش بینی تا سه سال آینده 375 هزار واحد ساخته خواهد شد . برای نوسازی مسکن باید مجموعه‌ای از برنامه‌ها را اعمال کرد که در تفاهم نامه شهرداری تهران با وزارت راه ، بحث تامین خدمات پشتیبان سکونت گاه ها لحاظ شده است.

قرار است در این تفاهم نامه دو طرف منابع را به اشتراک بگذارند و متناسب با موضوع ساخت و ساز بحث تامین خدمات هم پیش رود . البته باید مجموعه اقدامات نرم افزاری برای آموزش و توانمندسازی انجام شود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ