کد خبر: ۱۸۰۵۰۳
۱۴:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۰

واکنش کاخ سفید به اقدام ایران درباره تحریم ۵۱ مقام سابق و فعلی آمریکا

واکنش کاخ سفید به اقدام ایران درباره تحریم ۵۱ مقام سابق و فعلی آمریکا

مشاور امنیت ملی آمریکا در واکنش به اقدام ایران مبنی بر تحریم ۵۱ مقام سابق و فعلی این کشور ضمن حمایت از شهروندان در برابر تهدید و تحریم از همکاری با شرکا برای پیشگیری یا پاسخ به هر حمله خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، جیک سالیوان در واکنش به اقدام اخیر وزارت خارجه ایران در تحریم 51 مقام سابق و فعلی آمریکا با صدور بیانیه ای اعلام کرد: اشتباه نکنید ! با وجود اختلاف نظر درباره سیاست واشنگتن در قبال ایران، آمریکا ضمن حمایت از شهروندان در برابر تهدید و تحریم دیگران یکپارچه و متحد بوده و برای پیشگیری یا پاسخ به هر حمله از سوی ایران با متحدان و شرکا همکاری خواهد کرد. این شامل کسانی می شود که در گذشته و حال به کاخ سفید خدمت کرده و می‌کنند .

بنابراین گزارش، وزارت خارجه ایران با به روز رسانی فهرست تحریمی اشخاص آمریکایی دخیل در ترور سردار قاسم سلیمانی و همراهان، علاوه بر تحریم دونالد ترامپ، مایک پمپئو ، جان بولتن، مارک اسپر (وزیر دفاع سابق)، جینا هاسپل (رئیس سابق سازمان سیا)، کریستوفر میلر (سرپرست سابق وزارت دفاع)، استیون منوچین (وزیر سابق خزانه داری)، متیو تالر (سفیر آمریکا در بغداد)، استیو فاگین (معاون پیشین سفارت آمریکا در بغداد) و راب والر (سرکنسول سابق آمریکا در اربیل عراق)، 41 مقام دیگر را به دلیل ایفای نقش در جنایت تروریستی و ترویج تروریسم و نقض حقوق بنیادین بشر، تحت تحریم قرار داد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ