کد خبر: ۱۸۰۵۷۴
۱۳:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۲

تولید روزانه ۷۰۵ میلیون مترمکعب گاز در میدان پارس جنوبی
مدیرعامل شرکت ملی نفت خبر داد :

تولید روزانه ۷۰۵ میلیون مترمکعب گاز در میدان پارس جنوبی

مدیر عامل شرکت ملی نفت با اشاره به لزوم سرمایه‌گذاری در بخش بهینه‌سازی مصرف سوخت از تولید روزانه ۷۰۵ میلیون مترمکعب گاز در میدان پارس جنوبی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محسن خجسته‌ مهر در مراسم معارفه حسین آب‌نیکی سرپرست شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت با اشاره به لزوم افزایش سرمایه‌گذاری در این حوزه گفت: طی روزهای اخیر ، روزانه ۷۰۵ میلیون متر مکعب گاز در میدان مشترک پارس جنوبی تولید و ۹۸۰ میلیون مترمکعب به شرکت ملی گاز تحویل داده شد.

وی افزود: برای تولید ۵۰ میلیون مترمکعب گاز حدود ۶ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری لازم است. بنابراین برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری برای صرفه‌جویی ۲۰ میلیون مترمکعبی در بخش مصارف خانگی و تجاری با در نظر گرفتن هزینه‌های مرتبط با آن منطقی و سودآور است.

این مقام مسئول ادامه داد: این شرکت اگر چه نهاد درآمدزایی برای سازمان نیست اما از دیدگاه ملی و برای کل جامعه بسیار درآمدزا بوده و اگر جنبه‌های فواید زیست‌محیطی و مدیریت مصرف را در کنار درآمدزایی از محل صرفه‌جویی در نظر گرفته شود ، اهمیت این حوزه و تأثیر آن در منافع ملی قابل توجه خواهد بود.

سازمان بهینه‌سازی نباید منفعل و صرفا منتظر تقاضا و درخواست سایر سازمان‌ها در این حوزه باشد. بلکه باید با ایده و برنامه عمل کند. بهینه‌سازی مصرف سوخت باید مبتنی بر فناوری و طرح‌های دانش‌بنیان باشد. مهم‌ترین ویژگی فناور محور شدن طرح‌ها، کاهش قیمت و هزینه اجرای آنها با استفاده از همه ظرفیت‌ها است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ