کد خبر: ۱۸۰۶۰۶
۰:۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۵

بازگشت دو روزه مذاکره کنندگان ۱+۴ به پایتخت ها و ادامه رایزنی های کارشناسی

بازگشت دو روزه مذاکره کنندگان ۱+۴ به پایتخت ها و ادامه رایزنی های کارشناسی

نمایندگان ایران ، اروپا ، روسیه و چین برای دو روز از وین به پایتخت‌ها بازگشتند اما رایزنی‌ها در سطح کارشناسی برای احیای برجام ادامه دارد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، نتیجه آخرین دور از مذاکرات برای احیای برجام که پنچ شنبه با دیدار علی باقری معاون سیاسی وزیر خارجه و انریکه مورا معاون دییرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا از سر گرفته شده بود با بازگشت دو روزه نمایندگان به پایتخت‌ها و ادامه رایزنی‌ها در سطح کارشناسی همراه شده ولی بازگشت مذاکره‌کنندگان به معنی توقف دور هشتم مذاکرات نیست.

براساس این گزارش، طبق تفاهم روسای هیأت‌های ایران و سه کشور اروپایی انگلیس ، فرانسه و آلمان ، مقرر شد نمایندگان برای انجام امور مربوط به سمت‌های سیاسی و برخی مشورت‌ها، موقتا به پایتخت‌ها باز گردند اما مذاکرات کارشناسی همچنان بدون وقفه ادامه خواهد یافت.

در این میان جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ، دستیابی به توافق را امکان پذیر دانست و گفت : ضای مذاکرات وین بهتر از گذشته است و امکان دستیابی به توافق با ایران وجود دارد.

جنیفر ساکی سخنگوی کاخ سفیدهم اعلام کرد: آمریکا در قبال ایران ، همواره دیپلماسی را ترجیح می‌دهد. با آنکه پیشرفت‌هایی در مذاکرات وین حاصل شده ولی زمان حساسی است. چرا که در صورت عدم تفاهم در آینده ایی نزدیک ، مسیر متفاوتی بررسی خواهد شد. مسئله محوری این است که جود بایدن اجازه نخواهد داد ایران به سلاح هسته‌ای دست یابد و دستور آماده سازی طیفی از گزینه‌ها را داده است .

ژان ایو لودریان وزیرخارجه فرانسه نیز گفت: در صورت عدم پیشرفت سریع در مذاکرات وین، تحریم‌های ایران همچنان پابرجاخواهد بود .

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ