کد خبر: ۱۸۰۶۴۴
۰:۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۶

تبعات منفی حذف ارز دولتی دارو برای ۸ میلیون ایرانی فاقد بیمه
نماینده مجلس اعلام کرد:

تبعات منفی حذف ارز دولتی دارو برای ۸ میلیون ایرانی فاقد بیمه

نماینده مجلس با اشاره به تبعات منفی حذف ارز دولتی دارو برای ۸ میلیون ایرانی فاقد بیمه و برخی دارو های خاص از بررسی بیشتر این طرح خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، جعفر قادری در خصوص حذف ارز ترجیحی دارو در بودجه سال آینده به تسنیم گفت: با اجرای این طرح ، حدود 90 تا 100 هزار میلیارد تومان منابع آزاد می شود که از این مقدار حدود 40 تا 50 هزار میلیارد تومان برای وزارت بهداشت و بیمه ها در نظر گرفته شده که طبق اعلام وزارت بهداشت این سهمیه باید به حدود 60 هزار میلیارد تومان برسد.

وی افزود: البته برای حذف ارز 4200 تومانی دارو ، مواردی از جمله بیمه اتباع خارجی ، تحت پوشش نبودن برخی داروها توسط بیمه ها و ... مطرح است  که باید مورد بررسی قرار گیرند و تمهیدات لازم انجام شود.

یحیی ابراهیمی عضو کمیسیون بهداشت مجلس هم در این خصوص گفت: قیمت دارو نباید به طور گسترده افزایش پیدا کند. به‌ عنوان مثال آزادسازی قیمت داروهای  شیمی‌ درمانی، بیمارستانی ، آنتی‌بیوتیک‌ها که به شکل گسترده استفاده می‌شوند ، مشکلات فراوانی برای مردم ایجاد می‌کنند.

وی افزود: اولین ابهامی که حذف ارز 4200 تومانی داشته و باید مورد بررسی قرار گیرد، عدم توان جبران تبعات حذف ارز ترجیحی دارو توسط بیمه ها است . چرا که طبق اعلام وزارت بهداشت به حداقل 70 هزار میلیارد تومان برای کنترل قیمت دارو در سال آینده نیاز دارد.

8 میلیون ایرانی فاقد بیمه‌ هستند

طبق آمار های رسمی ، حدود 8 میلیون نفر فاقد هر نوع بیمه‌ای هستند که در صورت گران شدن دارو این دهک که احتمالاً از محروم‌ترین اقشار محسوب می‌شوند با شوک بزرگ مواجه خواهند شد که تبعاتی خاص به‌ همراه دارد.

همچنین بخشی از مبلغ دارو فرانشیز ( حق فنی ) است که باید توسط خریدار دارو پرداخت شود. با حذف ارز 4200 تومانی و چند برابر شدن قیمت ، فرانشیز هم چند برابر می شود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ