کد خبر: ۱۸۰۶۹۳
۱۱:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۶

برنامه خاندان سعودی برای نوسان گیری ۱۰ میلیارد دلاری از بورس
طی سال ۲۰۲۲ رقم می خورد:

برنامه خاندان سعودی برای نوسان گیری ۱۰ میلیارد دلاری از بورس

صندوق ثروت خاندان سعودی در نظر دارد، سال جاری زمانی که سهام به کف قیمتی رسید بالغ بر ۱۰ میلیارد دلار در بورس سرمایه‌گذاری کند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از اویل پرایس، صندوق ثروت عربستان که زیر نظر خاندان سعودی فعالیت می‌کند در نظر دارد در سال جدید میلادی معادل 10 میلیارد دلار سهام خریداری کند. البته راهبرد این صندوق این است که می‌خواهد سهام را زمانی که به کف رسید خریداری کند.

براساس این گزارش این نخستن‌بار نیست که سعودی‌ها برای کسب سود دست به نوسان گیری می زنند. چرا که در بهار 2020 که بازارهای سهام به دلیل شیوع کرونا سقوط کرده بودند این صندوق اقدام به خرید سهام کرد.

در راستای تنوع‌بخشی به منابع درآمدی خاندان سعودی، صندوق ثروت عربستان تلاش می‌کند با فاصله گرفتن از نفت و گاز به سمت راه‌های دیگر کسب درآمد از جمله سرمایه‌گذاری در بورس و احتمالاً ورود به حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر و معاملات الکترونیک برود.

خاندان سعودی چند سالی است تصمیم گرفته وابستگی در حوزه درآمد را کاهش داده و به سمت دیگر روش‌های کسب درآمد برود. در حالی صندوق ثروت عربستان 10 میلیارد دلار برای خرید سهام کنار گذاشته که افزایش قیمت نفت طی ماه‌های گذشته باعث شده، دارایی این صندوق از 500 میلیارد دلار هم فراتر برود. این صندوق تصمیم دارد تا سال 2025 حجم دارایی‌ها را دو برابر کند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ