کد خبر: ۱۸۰۶۹۶
۱۲:۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۶

اهداف مهم مذاکرات وین از زبان سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا

اهداف مهم مذاکرات وین از زبان سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا

سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ، بازگرداندن آمریکا به برجام ، لغو تحریم‌ها و اطمینان از بازگشت کامل ایران به تعهدات را مهمترین اهداف مذاکرات اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، پیتر استانو در خصوص روند مذاکرات وین به ایلنا اعلام کرد: رایزنی ها با هدف احیای برجام ادامه دارد و اتحادیه اروپا به‌ عنوان هماهنگ‌کننده برجام ، تمام تلاش را برای پیشبرد مذاکرات انجام داده و بر پایان موفقیت‌آمیز متمرکز کرده است.

برجام توافق بین المللی مهم است که پیامدهایی بر ثبات و امنیت منطقه‌ای دارد و بازگشت به اجرای کامل این توافق به نفع همه است.

ماهیت مذاکرات دیپلماتیک محتاطانه است

نمی توان درباره مذاکرات و روند دیپلماتیک ، علنی اظهار نظر کرد . چرا که ماهیت دیپلماسی بر پایه احنیاط است اما هدف از مذاکرات وین بازگرداندن برجام به اجرای کامل تعهدات توسط همه اعضا است.

زمان به نفع نیست

در هر صورت، زمان به نفع نیست و باید هر چه سریعتر راه حلی پیدا کرد که به آمادگی و تمایل همه طرف‌ها بستگی دارد.

اسرائیل بخشی از مذاکرات نیست

اسرائیل بخشی از مذاکرات نیست و نظرات را در مورد برجام در موارد متعددی اعلام کرده است. شرکت کنندگان در گفت‌ و گوها همگی متعهد هستند مذاکرات را با موفقیت به پایان برسانند و برجام را به عنوان عنصر مهم از معماری جهانی عدم اشاعه تلقی می‌کنند که کمک قابل توجهی به ثبات منطقه می‌کند.

هدف از مذاکرات کنونی لغو تحریم‌ها است

هدف از تلاش‌های کنونی بازگرداندن آمریکا به برجام ، لغو تحریم‌ها و اطمینان از بازگشت کامل ایران به تعهدات برجامی است. آژانس به عنوان تنها نهاد بین‌المللی مستقل برای نظارت و راستی‌آزمایی تعهدات تهران نقش بسیار مهمی دارد و اتحادیه اروپا به طور کامل در این زمینه همکاری و حمایت خواهد کرد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ