کد خبر: ۱۸۰۷۰۲
۱۲:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۶

افزایش سرمایه ۵۰ درصدی
در مجمع فوق‌العاده :

افزایش سرمایه ۵۰ درصدی "آریا" از سود انباشته تصویب شد/ پیش بینی مدیرعامل

افزایش سرمایه ۵۰ درصدی پلیمر آریاساسول از محل سود انباشته در مجمع فوق‌العاده تصویب شد و مدیر عامل شرکت ، چشم آنداز آینده را پیش بینی کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، مجمع فوق‌العاده شرکت پلیمر آریاساسول قبل از ظهر امروز با حضور 94 درصد سهامداران برگزار شد و افزایش سرمایه 50 درصدی از محل سود انباشته به تصویب رسید تا سرمایه اسمی این شرکت از 916.8 به بیش از 1.37 هزار میلیارد تومان برسد .

براساس این گزارش، امیرحسین بحرینی مدیرعامل "آریا" در گزارشی به سهامداران اعلام کرد: به منظور تامین بخشی از منابع مورد نیاز پروژه احداث واحد جداسازی C3+ با ظرفیت 165 هزار تن در سال، افزایش سرمایه 50 درصدی از سود انباشته در دستور کار قرار گرفت و طبق مجوز سازمان بورس به تصویب مجمع عمومی فوق العاده رسید.

وی ادامه داد: این پروژه طبق برنامه سال 1403 به بهره‌برداری خواهد رسید و با آغاز تولید این واحد، زنجیره ارزش محصولات تکمیل و به پایداری تولید در واحد الفین شرکت نیز کمک خواهد شد. ضمن اینکه سود خالص سالانه شرکت بیش از 10 میلیون دلار افزایش خواهد یافت.

این مقام مسئول با اشاره به پیشرفت مناسب پروژه احداث واحد ۳۰۰ هزار تنی پلی‌اتیلن جدید در حال احداث ، چشم انداز شرکت در افق ۱۴۰۳ را با تولید بیش از ۲.۳۵۰ هزار تن انواع محصولات، تحقق ۱۱۰ میلیون دلار سود بیشتر را پیش‌بینی کرد.

پیش بینی رکورد سودآوری و درآمد در سال جاری

بحرینی در خصوص پیش‌بینی وضعیت شرکت تا پایان سال هم توضیح داد: پیش بینی قریب به وقوع وضعیت مالی و اقتصادی شرکت که بزودی در کدال بارگذاری خواهد شد نشان می‌دهد آریاساسول در سال ۱۴۰۰ از منظر درآمد و همچنین سودآوری هم از نقطه نظر ارزی و هم ریالی، رکورد کل ادوار را خواهد شکست و نوید بخش سالی پرسود و پر برکت را برای همه سهامداران خواهد داد.

وی افزود: برای دو چندان کردن شیرینی این خبر خوش تلاش خواهد شد در اولین فرصت ممکن در سال ۱۴۰۱، مجمع سالانه در پایان فروردین یا هفته اول اردیبهشت برگزار شود که برای شرکت های حوزه انرژی فعال قطعاً رکورد محسوب خواهد شد. متعاقب آن به سرعت برای توزیع سود مصوب اقدام خواهد شد .

براساس این گزارش، شرکت پلیمر آریاساسول، الگوی صنعت پتروشیمی با اعتبار جهانی و تولید و فروش حدود دو میلیون تن اتیلن و انواع پلی‌اتیلن در سال، یکی از سودآورترین و بنیادی ترین شرکتهای بازار سرمایه محسوب می‌شود. این شرکت تا پایان آذر سال جاری توانست 188.139 میلیارد ریال درآمد فروش محقق کند که نسبت به دوره مشابه سال قبل 63 درصد بیشتر است . همچنین در شش‌ماه اول سال جاری از 114.459 هزار میلیارد ریال فروش 65.033 میلیارد ریال سود خالص محقق کرده است.

سابقه تاریخی شرکت نشان می‌دهد تاکنون در مجامع سالیانه بیش از ۹۰ درصد سود قابل تقسیم بین سهامداران توزیع شده‌است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ