کد خبر: ۱۸۰۷۱۰
۰:۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۷

سهم یک میلیارد یورویی پالایشگاه‌های بورسی از درآمد نفتی ۵.۵ میلیارد دلاری
نماینده مجلس اعلام کرد:

سهم یک میلیارد یورویی پالایشگاه‌های بورسی از درآمد نفتی ۵.۵ میلیارد دلاری

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه مجلس از سهم یک میلیارد یورویی پالایشگاه‌های بورسی و ۴۰ درصدی صندوق توسعه از محل ۵.۵ میلیارد یورویی بودجه سال آینده خبر داد .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، رحیم زارع درباره بررسی تحقق منابع ۱۳۷۱ هزار میلیارد تومانی بودجه سال آینده در کمیسیون تلفیق مجلس گفت: دولت مکلف شد در صورت فروش مازاد نفت تا سقف ۵.۵ میلیارد یورو از این محل، صرف تولید مسکن، تنش آبی، اشتغال زایی، حمایت از تولید و اجرای طرح های پیشران جدید مانند خطوط ریلی، بنادر، توسعه پتروپالایش‌ها و نیروگاه‌ها با ظرفیت بالا کند.

وی افزود: همچنین مقرر شد یک میلیارد یورو از این مبلغ صرف افزایش ظرفیت پالایشگاه‌های بخش خصوصی و حاضر در بورس و فرابورس که افزایش ظرفیت داده‌اند، شود. از محل این ۵.۵ میلیارد یورو، سهم ۴۰ درصدی سهام صندوق توسعه ملی و ۱۴.۵ درصدی سهم شرکت نفت هم در نظر گرفته‌ شده که به عنوان نفت قابل انتقال به غیر در اختیار آنها قرار گیرد تا به قیمت روز صادراتی به فروش برسانند.

این نماینده مجلس ادامه داد: طبق گزارش سازمان برنامه و بودجه و جمع بندی‌ کمیسیون تلفیق از کل بودجه عمومی ۶۶۴ هزار میلیارد تومان از طریق مالیات، گمرک، حقوق ورودی و سود سهام شرکت‌ها، ۴۰۸ هزار میلیارد تومان از طریق نفت، گاز ،میعانات ، پتروشیمی و ۲۹۹ هزار میلیارد تومان از طریق اوراق مالی، واگذاری شرکت‌ها و استقراض از صندوق توسعه و واگذاری سهام تامین می‌شود.

زارع گفت : طبق اظهار جواد اوجی وزیر نفت ، سهم فروش نفت در لایحه بودجه ۲۹.۸ میلیارد دلار پیش‌بینی شده که از این میزان ۱۱.۹ درصد سهم صندوق توسعه ملی ۱۳.۶ درصد سهم دولت و ۱۴.۳ درصد سهم وزارت نفت است. فروش نفت هم روزانه ۱.۲ میلیون بشکه با قیمت ۶۰ دلار و ۱۴۵ هزار بشکه هم فروش میعانات گازی و پتروشیمی‌ها در نظر گرفته شده است.

وی افزود: همچنین در لایحه بودجه سال آینده بیش از ۵۲۰ هزار میلیارد تومان مالیات در نظر گرفته شده که نسبت به سال گذشته ۶۲ درصد افزایش یافته است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ