کد خبر: ۱۸۰۷۵۴
۱۲:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۷

قیمت جهانی نفت ۸۶ دلاری شد و رکورد سه ساله را شکست

قیمت جهانی نفت ۸۶ دلاری شد و رکورد سه ساله را شکست

قیمت نفت در آخرین معمالات با رشد ۰.۵ درصدی به بیش از ۸۶ دلار در هر بشکه رسید تا رکورد بالاترین سطح در طی سه سال گذشته شکسته شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از رویترز، بهای معاملات آتی نفت برنت ، امروز با 0.5 درصد افزایش به بیش از 86 دلار در هر بشکه رسید که بالاترین سطح طی سه سال گذشته بود . وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم پس از رسیدن به 84.78 دلار ، 0.7 درصد افزایش یافت و به 84.44 دلار در هر بشکه رسید.

بر اساس این گزارش، سرمایه‌گذاران احتمال می دهند عرضه در بحبوحه محدود شدن تولید اوپک پلاس و کاهش تقاضای جهانی تحت تأثیر ویروس کرونای اومیکرون ضعیف باقی بماند. این افزایش ها به دنبال رشد قیمت 5.4 و 6.3 درصدی نفت برنت و وست تگزاس اینترمدیت در هفته گذشته بود . نگرانی ها از حمله روسیه به اوکراین که می تواند عرضه انرژی را مختل کند هم از قیمت ها حمایت کرد.

طبق اعلام دو مقام آمریکایی ، واشنگتن با چند شرکت انرژی بین‌المللی درباره طرح‌های اضطراری برای تامین گاز به اروپا در صورتی که درگیری بین روسیه و اوکراین باعث اختلال در عرضه شود، مذاکره کرده است.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا هم اخیرا اعلام کرد، ذخایر نفت بیش از حد انتظار به پایین ترین سطح از اکتبر (مهر) 2018 رسیده اما ذخایر بنزین به دلیل تقاضای ضعیف افزایش یافته است.

در این میان ، چین قصد دارد بخشی از ذخایر نفت را طی ماه میلادی جاری و آینده به منظور کاهش قیمت های جهانی به درخواست آمریکا آزاد کند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ