کد خبر: ۱۸۰۸۶۵
۰:۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۳۰

عرضه بلوک‌ ۱۵ درصدی
توسط سازمان خصوسی سازی:

عرضه بلوک‌ ۱۵ درصدی "فارس" برای دومین بار لغو شد + دلایل

بلوک ۱۵ درصدی سهام هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس که قرار بود هفته آینده برای دومین بار در بازار دوم معاملات بورس عرضه شود از سوی سازمان خصوصی سازی لغو شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، بلوک 15 درصدی سهام هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس متعلق به شرکت ملی صنایع پتروشیمی درحالی، 15 دی با توجه به عدم تکمیل مدارک درخواستی از متقاضیان، لغو شد که سازمان خصوصی سازی برای دومین بار ، آماده واگذاری مجدد این بلوک در بازار دوم معاملات بورس شد.

به این ترتیب، حسین قربانزاده طی نامه 19 و 22 دی با موضوع درخواست عرضه بلوک ۱۵ درصدی سهام هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس به رییس سازمان بورس اعلام کرد: با نظر به انقضای مهلت مقرر جهت ارسال تقاضا و مستندات بررسی اهلیت متقاضی، تنها یک تقاضا واصل شده که با عنایت به اهمیت، ارزش و حجم عرضه مزبور، امکان حصول رقابت لازم جهت تامین منافع  دولت و بیت المال را مخدوش ساخته، انصراف این سازمان از عرضه مذکور و الغای اثر از مکاتبات اعلام می شود.

بنابراین گزارش، مقرر شده بود 43 میلیارد و 50 میلیون سهم در نماد "فارس" ، چهارشنبه 6 بهمن از طریق کارگزاری بانک ملی عرضه شود اما سازمان خصوصی سازی برای دومین بار از لغو این واگذاری خبر داد.

در این واگذاری قیمت پایه هر سهم 1407 تومان و قیمت پایه کل 60.5 هزار میلیارد تومان تعیین شده و خریدار در صورت تمایل به خرید اقساطی باید 30 درصد ثمن معامله را نقدی طی 20 روز کاری و مابقی را طی چهار سال با فواصل زمانی 6 ماهه و نرخ سود 18 درصدی پرداخت می کرد.

این در حالی است که 100 نماینده مجلس هم طی نامه‌ای خطاب به رئیس جمهور، درخواست کردند واگذاری باقی مانده سهم 18 درصدی دولت در هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس لغو شود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ