کد خبر: ۱۸۰۹۲۴
۱۱:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۲

تولید نفت ونزوئلا با کمک ایران و با دور زدن تحریم ها ۱۰۰ درصد بیشتر شد

تولید نفت ونزوئلا با کمک ایران و با دور زدن تحریم ها ۱۰۰ درصد بیشتر شد

طبق اعلام منابع آگاه ، تولید نفت ونزوئلا طی ماه‌های اخیر با کمک‌ ایران از طریق دور زدن تحریم ها دو برابر شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، میامی هرالد از قول منابع آگاه اعلام کرد: تولید نفت ونزوئلا در ماه‌های اخیر با کمک‌ ایران از طریق دور زدن تحریم ها دو برابر شده و پیش بینی می شود در ماه جاری میلادی به 850 هزار بشکه در روز برسد اما بعید است ، بتواند بیش از سطح کنونی تولید کند.

بر اساس این گزارش ، خوان فرناندز مدیر ارشد اجرایی برنامه ‌ریزی سابق شرکت دولتی دولتی نفت ونزوئلا (PDVSA) در این خصوص گفت: ونزوئلا تینر ایرانی دریافت کرده و آن را مستقیما در تولید نفت سنگین اورینوکو استفاده می‌کند.

وی افزود: افزایش تولید به همراه رشد شدید قیمت نفت، درآمد اضافی قابل توجهی برای دولت مادورو فراهم می‌کند و این امر به تقویت پیش‌بینی‌ها کمک می‌کند که ونزوئلا در سال جاری میلادی ، نخستین تولید ناخالص داخلی در 6 سال آینده را ثبت خواهد کرد.

فرناندز ادامه داد: هر بشکه تینر به ونزوئلا اجازه می‌دهد 3 بشکه از میدان نفتی اورینوکو تولید داشته باشد. تخمین زده می‌شود از این میدان ، روزانه 450 تا 500 هزار بشکه نفت تولید شود که بیشتر به کمک ایران انجام شده است.

نفتای ایران که برای دور زدن تحریم‌ها از مسیرهای مبهم به دست ونزوئلا می‌رسد برای فروش نفت میدان نفتی اورینوکو ضروری بوده و برای فروش در بازارهای جهانی باید رقیق شود. ایران که قبلا تحریم شده بود، بدون نگرانی به تامین تینر برای ونزوئلا ادامه داد.

تولید نفت ونزوئلا به تدریج طی چند سال از 3.2 میلیون بشکه در روز در زمان روی کار آمدن هوگو چاوز رئیس جمهور قبلی کاهش یافت. با روی کار آمدن مادورو در سال 2013، تولید نفت به 2.5 میلیون بشکه در روز رسید و به علت عدم سرمایه‌گذاری در این صنعت، سطح تولید تا سال 2018 به روزانه 1.34 میلیون بشکه در روز کاهش یافت . پس از تحریم آمریکا هم سطح تولید به کمتر از یک میلیون بشکه رسید.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ