کد خبر: ۱۸۰۹۳۳
۱۳:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۲

وعده وزیر اقتصاد به تجار ایرانی برای استفاده از شبکه بانکی مشترک با روسیه

وعده وزیر اقتصاد به تجار ایرانی برای استفاده از شبکه بانکی مشترک با روسیه

وزیر اقتصاد گفت: تجار ایرانی که با روسیه کار می‌کنند در آینده ایی نزدیک قادر به استفاده از شبکه بانکی مشترک خواهند شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، احسان خاندوزی هنگام برگشت از سفر روسیه گفت: قرار شد تجار ایرانی که با روسیه کار می‌کنند، بتوانند از شبکه بانکی مشترک بین ایران و روسیه استفاده کنند.

وی افزود: اتفاقات خوبی برای توسعه تجارت و روان شدن صادرات و واردات بین دو کشور همسایه ایران و روسیه در حال انجام بوده و در حال حاضر کمتر از ۵ درصد کل تجارت خارجی روسیه با ایران انجام می‌شود.

این مقام مسئول ادامه داد: فرصت خوبی برای گفت‌وگو با بانک همکار با بانک ملی ایران در روسیه انجام شده که بخشی از سهام آن بانک متعلق به بانک ملی ایران است و مشکلات به نحو خوبی شناسایی شد و قرار بر این است تجار ایرانی که با روسیه کار می‌کنند، بتوانند از شبکه بانکی مشترک بین ایران و روسیه استفاده کنند.

خاندوزی توضیح داد: همچنین دانشجویان زیادی از ایران در روسیه هستند که توافق شد این افراد بتوانند کارت بانک روسی داشته باشند و با این کارت بتوانند هم در روسیه و هم در ایران کارهای خود را انجام دهند.

وی در مورد دالان تجاری یا کریدور شمال ـ جنوب گفت: توافقات خوبی صورت گرفت که بتوان با تکمیل قطعه‌ای از راه‌آهن رشت ـ آستارا بندرعباس را از طریق راه‌آهن به شرق روسیه و سن پطرزبورگ متصل کرده و در مرحله آینده این خط آهن به شمال شرق اروپا و فنلاند متصل شود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ